computernaam krijg ik niet veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

djruud

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
8
Hallo beste formummers!

Ik Heb een probleem met het aanmelden van mijn Leptop aan het @home internet
Dit komt denk ik omdat mijn computernaam niet kan wijzigen
deze springt iedere keer weer terug na het opnieuw opstarten van de computer van CPxxxxxx-a naar ...-b
Iedere keer als ik deze verander in
deze computer,rechtermuisknop,eigenschappen,computenaam,wijzigen,wijzigen van CPxxxxxx-b naar CPxxxxxx-a
dan moet je de computer opnieuw opstarten en dan staat de computernaam weer op -b
ik moet dus -a hebben en kan dus niet aanmelden
Ik heb XP profes.

Heb er niet zoveel verstand van maar ik merk wel dat je goede computernaam moet hebben voor verbinding te krijgen met @home
 
is dat de enigste computer die je met dat nummer gebruikt.
Klik je wel op toepassen nadat je het gewijzigd hebt,
klikje wel eerst op de knop om te wijzigen.
Als je dat meteen in het witte vakje doet dan werkt het niet.
 
al bedankt zo snel antwoord!
nou dat werkt ook niet want het veldje [toepassen] is doorzichtig en kan ik niet "toepassen"
bij een aantal keren aan en uit te zetten lukt het wel dan krijg ik hem wel op "a"
De leptop staat nu op 'a' ik gebruik hem nu alleen in standby stand zodat de computer aan blijft
ik weet niet hoe ik het anders moet oplossen
 
Ik denk dat je toch zelf iets verkeerd doet.
in het eerste plaatje wat ik mee post klik je op wijzigen en in het tweede plaatje verander je naam en klik je op ok.
 
Laatst bewerkt:
goh dat is weer snel zeg!

Dat begrijp ik wel maar dan als dat gebeurd is dan moet je de pc omnieuw opstarten
en dan als hij weer opgestart is dan is het weer fout!

Misschien heel raar
 
ja dat is vreemd.
hmmm eens even rondneuzen op het forum of dat al eerder is gevraagd.
 
nou het probleem is nog steeds niet opgelost
Ik krijg er wel een punthoofd van het schijnt wel een apart geval te zijn !
Ik krijg de computernaam maar NIET veranderd naar -a
Het is na het opnieuw opstarten alweer -b en kan mij dus niet aanmelden
Ik heb het wel 20 keer geprobeerd en het lukt niet
heeft het niks met Microsoft te maken of zo?
Kan ik misschien proberen om de internet-provider @home over te alen om mijn computernaam-aanmelding naar -b te krijgen?

ikweethetnietmeer...
 
daar kan @home niks aan doen hoor.
 
nee hoor
ik heb deze van mijn broer overgenomen maar die heeft hem gewoon in de winkel gekocht

Ik bedoelde of er ook een mogelijkheid is dat @home de computernaam aanpast naar -b
 
Wat heeft @Home er mee te maken?
Snap het hele probeem eigenlijk niet, je hebt alleen een hostnaam nodig, bij mij weten, maar hoe dat bij @Home werkt, weet ik niet.

Maare, staat bij die naam, dat hij lid is van een domein, of van een werkgroep.
 
@Lange Pier
Bij @home krijg je een computernaam
bv CC123456-A
dat is dan je computernaam.
zie de twee bijlagen.
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier
Bij @home krijg je een computernaam
bv CC123456-A
dat is dan je computernaam.
zie de twee bijlagen.

Ja, dat had ik al begrepen, op de site van @Home, en de pdf van de installatie, was even nieuwsgierig.:)
 
En als je een router gebruikt dan zet je die naam in de router en kun je elke pc daar achter hangen zonder iets in te geven.
ik heb er vijf computers achter hangen.
 
hey, ik heb zelf ook @Home , en wij hadden onze internet geupdated.

Van @Home Soms, naar @Home regelmatig . en moest dus de computernaam worden veranderd. Nou ik had @home gebeld van hoe je dat moest doen. Nou hun wisten het niet :p en toen ben ik het zelf gaan uitzoeken, en binnen ..... stappen was ik al klaar :p

ga naar:

http://192.168.2.1 dan krijg je een login schermpje , druk gewoon op OK/Login .
Ga dan naar General Setup -> En dan WAN -> Dynamisch/Dynamic IP -> En dan staat daar de computernaam, Als je een andere mac adress heb, verander je die ook, zo niet, laat je die staan . Was bij ons niet nodig. En dan druk je op apply, en kijk dan eerst of het goed is, zo niet, even je computer / laptop opnieuw opstarten

Dit kan alleen als je achter een router zit, omdat 192.168.2.1 het adres van je router is. tenminste van @home .

laat me weten als het is gelukt
 
Even een vraagje:
Heb je wel administrator-rechten op je laptop? Als je dat niet hebt, zou verklaren, waarom je de computernaam niet kunt wijzigen. (Hoewel ik dan zou verwachten, dat je daar wel een melding over krijgt...)
Nog een vraag:
Is het de enige pc met die naam? Het lukt niet om twee computers in één netwerk dezelfde naam te geven...
Nog een vraag:
Is het dezelfde computer waarom je ook de eerste aanmelding op internet gedaan hebt?
@Home kijkt namelijk ook naar het (wereldwijd unieke) identificatienummer van je netwerk-kaart. Hoe je je (gewijzigde) NIC-ID (netwerkkaart-identificatie) (MAC-adres geheten) bij @home bekend kunt maken, weet ik zo gauw even niet. Ik bedoel: als je op een andere pc de eerste setup van @home internet hebt gedaan, moet je nu bij @home het MAC-adres van je laptop bekend maken. Daar bestaat een procedure voor, want ik heb dat eens bij een vriendin moeten doen. (Ik weet niet meer hoe, maar het was niet erg ingewikkeld) Kijk daartoe even op de helpdesk-pagina's (of telefonische helpdesk) van @home.

Misschien kom je hiermee weer wat verder...
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan