opzoek naar de juiste software

Status
Niet open voor verdere reacties.

mio

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Berichten
18
hallo,

na een redelijk lange tijd een gewone dj te zijn begin ik mezelf de laatste tijd ook erg te interesseren in mixen met de pc.ivm de makkelijk bewerking ervan :rolleyes:

maaaar...ik zit met een probleempje.

Ik gebruik op dit moment Sam PartyDJ Broadcoaster 3.2.3 geloof ik.

maar ik wil nu graag een effect apparaat erbij gebruiken voor special audio..dus kleine fragmentjes en dergelijke. Ik heb wel een hardware ervoor,maar die is over het algemeen niet bij mij zelf maar bij het ebdrijf waar ik voor draai.

nu is mijn vraag: is er een programma waarmee je gemakkelijk kleine geluidsfragmentjes kan afspelen d.m.v. het intoetsen van een cijfer of bijv. het nunpad of op mijn G toetsen(aangezien ik een Logitech G15 toetsenbord heb)?

ik hoop dat jullie mij misschien hulp of tips kunnen geven..want ik weet momenteel echt niet wat ik hieraan kan doen.

M.v.g.
 
Laatst bewerkt:
Tja,
je komt dan toch terecht in de hoek van software samplers zoals Halion.
Of wanneer je een beetje in de richting van Tiesto ed. wilt gaan denken, kan ik je Ableton Live 5 ten zeerste aanbevelen.
 
Tja,
je komt dan toch terecht in de hoek van software samplers zoals Halion.
Of wanneer je een beetje in de richting van Tiesto ed. wilt gaan denken, kan ik je Ableton Live 5 ten zeerste aanbevelen.

oke dank u wel voor uw snelle reactie.

ik ga het zo meteen proberen.
 
Als je dat kunt ben ik zwaar onder de indruk, want die programma's zijn niet gratis en ook niet echt heeeeeeeeeeeel makkelijk.
 
Als je dat kunt ben ik zwaar onder de indruk, want die programma's zijn niet gratis en ook niet echt heeeeeeeeeeeel makkelijk.

ik werk regelmatig met geluid e.d. en dus ook met pc software. het probleem was namelijk alleen dat ik niet wist hoe de software heette.

ik ga de komende dagen ermee werken, en kijken of het een beetje lukt.
 
Het programma Reason schijnt ook zeer uitgebreid te zijn:
http://www.propellerheads.se/
Even bij Reason in de linker kolom kijken, hier vind je een trailer van het programma. Je kunt daar ook een Demo vinden.
 
Laatst bewerkt:
Reason is een programma wat daar nu juist niet zo geschikt voor is.
 
Ik dacht dat het met zo'n uitgebreid programma er wel in zat.:eek: Ik heb er ooit eens mee gerommeld, maar dat is lang geleden.
 
Het is een uitstekend programma en ben er daarom al jaren mee aan het werk.
Om het echter synchroon met andere programma's te laten lopen, moet dat andere programma over zgn. Rewire beschikken en vaak hebben DJ programma's dat(nog)niet.
Het leuke van Ableton is, dat je ieder willekeurig sample'tje erin kan proppen en het wordt automatisch in het juiste tempo weergegeven.
 
Ik zit een beetje de site van Reason door te nemen, ze geven wel aan dat Reason 3.0 rewire ondersteund.

Direct linken naar de pagina gaat helaas niet op die site. Ik heb het gevonden met een zoekopdracht op de site:
Propellerhead Software

Reason ReWire 2 Mixer and Synth Application*
Reason Adapted (All versions) ReWire 2 Synth application
ReBirth RB-338 ReWire 1 Synth application

Kan er helemaal naast zitten.:confused:
 
Dat zeg ik toch ook.
Alleen zijn DJ progje niet en daar gaat het om :D
 
M'n eerste reactie was eigenlijk om dit stukje in het eerste bericht:
nu is mijn vraag: is er een programma waarmee je gemakkelijk kleine geluidsfragmentjes kan afspelen

Maar goed, gelukkig heb ik meer verstand van andere dingen.:p
 
Die zijn er zat, maar ik vermoed dat TS het meteen ook wel in het zelfde aantal BPM wil laten lopen.
Mocht dat niet zo zijn, horen we dat tzt wel weer eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan