HD Probs...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Berichten
857
Ik heb een HD film gedownload van 18,7 Gigabyte, het is 1080i en bijna onmogelijk te kijken op mijn pc, owja, het is h.264
als ik VLC opstart, dan accepteert hij hem, hij begint, hoor het geluid luid en helder
het beeld.. hapert en om de 10 seconden heb ik ong een halve seconde beeld en dan moet ik weer wachten.
Ik heb:
C2D 6300
1 Gig ram DDR2
250 Gig Harddisk SATA3.0
Asus mobotje...
ik draai Vista Final.

is er mischien iets met de codec van VLC?
en dat mijn pc het niet aankan lijkt me onlogisch.
is er anders nog een ander HD programma wat ik kan uitproberen? heb gegoogled en vond niks behalve de Moonlight player en VLC.. maar VLC gebruik ik standaard al voor alles

Danku! :thumb:
 
Heeft denkelijk niets met een codec te maken, lijkt mij meer de doorvoersnelheid, van de harde schijf, proc, geheugen, maar waar de bottelneck zit, tja.

Kijk eens in taakbeheer, als de film afspeeld, hoe het gebruik van de proc is.

Enne, SATA3.0, hoe kom je daar aan?:confused:
 
Neej ik heb sata 3.0 Gb niet van de sint gekregen :p
maar ik snap niet waar het nou door komt, als ik de film afspeel dan heb ik een processorverbruik van 60 procent...
 
Laatst bewerkt:
Goh, op aarde worden ze nog niet gemaakt, vandaar mijn vraag.:rolleyes:

Heb je het ook met gewone films? of alleen met HD, en met grote bestanden kopieëren? stottert die ook?

En heb je het, overigens, ook in XP geprobeerd? misschien een driver probleem, die van de SATA 3gig/s/SATAll, link.
 
hmm... daar kan je gelijk in hebben... maar mijn acces times op de harddisk zijn zoals ze moeten zijn, en daarnaast heb ik nog een aparte 16o Gig Sata hd die alle paging enzo regelt...

ik heb het niet met gewone films, die spelen soepeltjes, zelfs in vista Flip 3D
 
Laatst bewerkt:
Ook met de gewone mediaplayer al geprobeerd?

Ik speel die krengen daarop af, wel in XP, met het K-Lite Mega codec pack erbij gejast, voor de mpeg4/h.264, zonder FFDShow, maar misschien dat het wel werkt in Vista, met die FFDShow filters.

Zou het dan toch een codec probleem zijn? weird.:shocked:
 
ik weet dat VLC heel erg veel formaten ondersteunt, maar omdat het plug en play is, hij is zeg maar standalone... gaat het langzamer.. en daarom denk ik dat het hapert

maar... ik heb dus een proggie voor vista nodig, en die is: hard to get
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan