2 PC's met draadloze internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

1n54n3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
2
Ik zit al een hele tijd te sukkelen met mijn 2 PC's, ik heb dus 2 desktops en ik zou dus graag op beide internet hebben(en bestanden kunnen delen).
PC1 maakt verbinding met het internet via de usb poort met zo een draadloos internetdingetje (dlink G-air)
ik heb dus een cross-cable gekocht en wil nu die tweede pc (PC2) ook internet geven
ik heb echt al vanalles al geprobeerd maar niets werkt.
pingen naar elkaar lukt ook niet, ze vinden elkaar niet.
de uiteindelijke bedoeling is dat ik van PC1 een download-pc kan maken en dat men vader nog steeds kan gebruik maken van PC2 om op het internet te kunnen.
kan iemand me helpen aub ?
 
:confused: waarom een crosskabel,voor dat geld had je toch een wireless kaartje voor Pa kunnen kopen en allerbei wireless gaan.
 
Ik heb zelf thuis een laptop en een computer staan.
Mijn computer heeft een draadloze kaart en komt zo op het internet
Mijn laptop die ik niet zo vaak gebruik heb ik met een draad op het internet.
Beide gaan via mijn router.
Ik heb een aantal ipadressen die ik kan gebruiken deze heb ik ingesteld en ze staan beide in dezelfde workgroup.
Ik kan zo via mijn router van de ene naar de andere computer middels \\ipadres\c$

Ik gebruik geen crosscable zoals je hierboven dus al snapte.

wat ik denk dat je moet doen is uitzoeken welke ipadressen je kan gebruiken van je internetabbonnement en zet ze beide in dezelfde workgroup
 
ik bedank jullie al zeker veer ene beetje te helpe maar hebbe jullie echt geen concrete antwoorde om het toch te kunne late werke want ik wordt er echt gek van...

waar kun je dan die ip adressen vinden ?
 
Misschien kom je hiermee verder.

Om met een crosskabel te kunnen werken zodat allebei de pc,s internet hebben,moet je netwerkkaart waar het signaal naar de Pc van je vader instellen op delen.

bekijk het plaatje maar eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan