divx error

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
5.477
hoi,

ik heb een film gedownload in avi-formaat ( stond divx bij )
nu kan ik die helemaal niet benaderen, niet met wmp 11, power dvd e.v.a ...
ik kan de avi ook niet omzetten naar een dvd-file, want krijg weer dezelfde fout.
Hoe kan ik het oplossen ?

errorhw2.jpg
 
Download en installeer GSpot.
Laadt de avi-film in GSpot, klik ook op Render en je zult alle codecs zien die je nodig hebt en ook welke codecs op je systeem staan.
Download eventueel de nodige codecs van de ExtraDVD downloadpagina.
 
Ik heb je kennelijk naar de RC1 (min of meer nog beta) gestuurd.
Probeer op deze pagina te downloaden versie 2.21 (stable) en wel het bestand v.2.21_gspot221.exe.
Hopelijk werkt die beter op je systeem (uiteraard wel eerst die RC uninstallen).
 
GSpot zegt dat je voor de Video en de Audio drie bruikbare codecs op je systeem hebt.
Dus daar ligt het niet aan.
Als ik naar je eerste foutmelding kijk, zou ik eerst de xvid-codec de-installeren, de PC opnieuw opstarten en de xvid-codec opnieuw installeren.
Helpt dat ook niet, dan zou er in de systeembestanden van Windows (XP hoop ik?) een corrupte verwijzing naar xvid.dll kunnen zitten
Doe daarom de Installatie CD van Windows XP in de lade, ga via Start naar Uitvoeren en type: sfc /scannow.
Windows controleert nu alle sysyteembestanden en vervangt zonodig beschadigde of ontbrekende bestanden.
Herstart je PC en probeer het nog eens.
 
Als ik naar je eerste foutmelding kijk, zou ik eerst de xvid-codec de-installeren, de PC opnieuw opstarten en de xvid-codec opnieuw installeren.


hoe verwijder ik de xvid-codec ?
alvast bedankt voor de hulp.
 
Je zou ook eerst alle codecs kunnen verwijderen, in apparaatbeheer, en bij de videocodecs, daarnaast in windows\system32, alle bestanden met de extensie ax, denkelijk een gebroken codec, of een teveel aan codecs, wat ook problemen oplevert.

Je hebt nu al veel verwijzingen gehad naar codec packs, de beste is het MegaCodecPack, daar zit alles in wat je nodig hebt, ook voor Realmedia files, en Quicktime files, die je dan in WMP kunt afspelen, wel goed uiitkijken wat je installeerd, als je alleen WMP wilt gebruiken, niet de players gebruiken, en als deze hier al genoemd is, dan is dit dubbel.:)


Ook kun je foutieve codecs opsporen met DodecSniper, kan zijn dat je de compatibiliteitsmodus op 98 moet zetten, maar dat zie je vanzelf.
 
Probeer het even helemaal anders: download de Xvid-codec en installeer hem.
Probeer die avi-film daarna af te spelen.
 
Dat is mooi.:thumb:
Lange Pier noemt ook een Codec Pack om te installeren.
Wat naar mijn mening ook een goed packet is met niet al te veel zware toeters en bellen, is K-Lite Codec Pack Full.
Geef tijdens het installeren wel aan, dat codecs op je systeem vervangen mogen worden (twee dezelfde codecs werkt niet).
 
onbegrijpelijk dat zo'n prullen zo'n probs veroorzaken ...
maar daar hebben we helpmij voor ! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan