aangevraagd netwerkprotocol is niet verbonden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sennepen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
42
ik krijg de volgende foutmelding:

"een of meer aangevraagde netwerkprotocollen zijn niet verbonden. IPX/IP is verbonden. IPX/SPX of compatibel CP heeft fout 733 gerapporteerd. De verbinding met de externe computer kan niet worden voltooid. Mogelijk dienst u de protocollen op deze computer aan te passen"

kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?
 
Geen idee wat je allemaal met die protocollen wilt... maar bij "lanverbindingen" > eigenschappen kun je zien welke protocollen actief zijn... voor een windows thuisnetwerk en een internet verbinding moet "client voor Microsoftnetwerken" en "tcp/ip" aangevinkt staan... de rest is in bijna alle gevallen alleen maar "ballast" tenzij je op zeer specifieke of oudere netwerken inlogt.....
 
ok, ik heb de rest afgevinkt en nu krijg ik fout 678

ik zal wat nadere uitleg geven:

ik heb dus kabelinternet en bij netwerkverbindingen heb ik het volgende staan:

bij breedbandt:
1 verbinding van mijn kabelinternetprovider caiway

bij LAN of snelle internetverbinding:
1 LAN verbinding via External USB Cable Modem
1 LAN verbinding via Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

normaal maak ik dus verbinding door op die breedband te klikken, dat doet'tie nu dus niet meer. Nu moet het via die LAN External USB Cable Modem ikoon

ik snap er niets van???
 
Je komt dus wel op internet...
Klik op die breedbandverbinding, eigenschappen, klik het tcp/ip protocol aan, klik op eigenschappen, en dan zou er een vinkje moeten staan bij "automatisch een ip adres laten toewijzen".....
 
ik kreeg nu geen foutmelding meer maar hij maakt nog steeds verbinding via een omweg. Althans, niet meer zoals voorheen en de verbinding is ook veel trager. Hij maakt nu verbinding via LAN en daar staat bij "beperkte of geen verbindingsmogelijkheid" en bij de breedbandverbinding staat "verbonden via WAN minipoort PPPOE" wat betekent dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan