Knoppen met aanwijs effect werken niet in FP2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snamfoh

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Berichten
36
Op mijn 'oude' PC met windows Me kan ik in FP2000 de knoppen met aanwijseffect zien in de 'Normaal' mode en in de 'Voorbeeld' mode.
Op mijn nieuwe PC met Windows XP kan ik in FP2000 de knoppen met aanwijs effect alleen zien in de 'Normaal' mode en niet in de 'Voorbeeld' mode.
In de voorbeeld mode werken ze niet, ik kan mijn website tijdens het bouwen dus niet testen. De website werkt op zich goed. Ik heb alle instellingen van mijn IE6 nagelopen, maar alles staat volgens mij goed. Ik heb J2SE voor het gebruik van JAVA applets gedownload en geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? De URL van mijn website is: http://members.chello.nl/r.hofmans1/
 
Hoezo niet kunnen testen?
Je kunt toch je files in de verkenner aanklikken om alles te zien.

Net nog gedaan, om een site met IE en FF te testen.
Zat wat verschil in, en is nu aangepast.
 
Ja dat zal wel, maar als ik in FP werk en een nieuwe webpagina aan mijn website toevoeg, die benadert wordt via een knop met aanwijseffect, dan wil ik de werking daarvan direct in FP kunnen testen en niet via een omweg met IE . Waar het om gaat is dat het op de ene PC wel werkt maar op de andere niet en de vraag is waar ligt dat aan?
 
Ik heb FP2000 niet (wel FP2003).

Probeer het volgende (individueel plakken in Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken):

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe rsaenh.dll

Daarnaast kan het zo zijn dat je de 'edit-modus' van je pagina's niet goed hebt staan. Vergelijk die héél precies tussen je ME en XP machine.

In FP2003: Extra -> Opties -> Editors configureren.

Ik had nl. een vergelijkbaar probleem met het previewen van .TPL bestanden (templates, gebruikt in PHP pagina's), die bij mij wel als 'layout' getoond werden, maar niet bij een vriend van mij, die hetzelfde pakket gebruikt (en het op dezelfde manier geïnstalleerd had).

Succes,

Tijs.
 
Tijs,
De instellingen zijn op beide PC's identiek.
Wel heb ik ontdekt dat als ik op de PC met WinXP de website vanaf mijn harde schijf wil openen in IE6, de knoppen met aanwijs effect niet verschijnen, in plaats daarvan komt er een info-balk waarop ik kan klikken om de 'beveiligingsmaatregel' op te heffen. Als ik dat doe verschijnen de knoppen wel. Ik vermoed dat het niet verschijnen van de knoppen met aanwijseffect in FP2000 op mijn PC met WinXP hiermee verband houd. Het openen van mijn website vanaf het Web geeft overigens geen enkel probleem in WinXP.
Op de PC met WinMe kan ik de website vanaf de harde schijf wél met IE6 openen zonder dat die info-balk verschijnt.
Ik heb op de PC met WinXP de beveiligingsinstellingen van IE6 al zo laag mogelijk gezet, nochtans blijven de knoppen met aanwijs effect in de 'voorbeeld' modus van FP2000 hardnekkig weg! Zou het toch aan deze of andere instellingen in IE6 kunnen liggen?
Bob
 
Zou me niet verbazen als het probleem erin zit dat je de 'zone' Deze Computer niet kunt zien in je beveiligingsopties.

Anders moet je met de IEAK aan de slag: zie hier

Lees ook dit over wijzigingen sinds Service Pack 2: hier

Voor algemene informatie over beveiligingsinstellingen in IE: hier

EDIT: hier vind je hoe je de zone "Deze Computer" beschikbaar kunt maken, zodat je die ook na kunt kijken en aanpassen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dit wordt voor mij te ingewikkeld. Ik keer maar weer terug naar m'n oude PC met WinMe, daar werkt tenslotte alles wel goed. Beankt voor de ondersteuning!
Bob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan