gebrabde DVD heeft "hick-ups"

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampelek

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Berichten
83
Beste mensen,
Al enige tijd heb ik te maken met een vreemd en erg irritant verschijnsel.
Als ik een DVD brand (Nero 7 Ultra op een Plextor PX 708A) krijg ik na verloop van tijd, tijdens het afspelen, het fenomeen dat het beeld voor enige seconden bevriest en het geluid wegvalt en vervolgens weer verder gaat (bijv.: 4 seconden verder in de film). Dit gebeurt meestal tegen het einde van de film; heel af en toe ook al in het begin.
Het gaat om fims die ik gedownload hebv (torrents of ISO) of die ik zelf gemaakt heb met een digitale videocamera en vervolgens heb geconverteerd naar DVD format.

Ik heb me wezenloos gezocht naar de reden; al Noro opnieuw geintalleerd; andere DVD's genomen etc. etc.

Ik weet zeker dat iemand dit porbleem herkent en dat er iemand is die de "gouden tip"heeft om dit verschijnsel op te lossen?

Alvast erg bedankt voor het meedenken

Wilfried
 
Wilfried,

Ik ken het probleem als een dvd-speler die gedurende het afspelen te warm wordt danwel richting het einde van zijn leven gaat. Een dvd-speler die ik ergens gebruik heeft precies dezelfde kuren.

Mag ik aannemen dat je op je eigen pc geen problemen hebt om ze volledig af te spelen? Indien ja, dan lijkt mij mijn eerste paragraaf van toepassing.
Indien op je pc ook problemen, dan zou ik als ik jou was eens zonder te branden de dvd afspelen (dus vanaf je harddisk, vanuit de Video_Ts map die je gemaakt hebt). Werkt het zo wel volledig, dan is er toch iets met het branden dat misgaat. Kies dan veiligheidshalve eens voor branden met dataverificatie. Kijk ook of je de schijf wel afsluit bij het branden, en gekozen hebt voor Disk-at-once branden.

Succes,

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Bedankt voor je snelle antwoord.:thumb:

Op mijn PC speelt alles prima af; geen hick-ups etc.
Ik ga de oplossingen die je aandraagt allebei even proberen; meer koeling bij de DVD speler en de instellingen bij het branden anders zetten.

Ik laat hier wel weer wat horen m.b.tr. het resultaat

Wilfried
 
update je nero versie naar de laaste versie.
er was een bug in het programma die dit veroorzaakte.
zie dan of het probleem over is
 
Beste helpmij vrienden

Het probleem lijkt te zijn opgelost met het installeren van een nieuwe versie van Nero.
Een hele opluchting ....:D

iedereen bedankt voor het meedenken:thumb:

Wilfried
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan