Foto's overzetten in jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Almira

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2006
Berichten
8
Hoi allemaal,

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.
Ik heb ooit een cd rom gekregen met daarop foto's.

Een gedeelte daarvan staat in een alleen-lezen bestand en moet ik stuk voor stuk openen met windows viewer om de afbeeldingen te kunnen bekijken.

Een ander gedeelte is al in jpeg.

Weet iemand hoe ik het alleen lezen bestand kan omzetten in jpeg? :rolleyes:

(Volgens mij heb ik dit toen ook zelf gedaan, maar in weet niet meer hoe).

Alvast bedankt en groetjes,
Almira
 
welke extenties hebben de alleen-lezen bestanden (bijv. .jpeg)
 
Als ik onder eigenschappen kijk staat daar alleen bestand, zonder verdere toevoegingen.
 
zo te zien zijn het wel foto bestanden anders zou je ze ook niet kunnen zien met windows viewer, misschien kan je ze in photoshop (als je dat hebt) en dan opnieuw opslaan als jpeg, als je photoshop niet hebt kan je ze misschien wel in paint openen.
als je in de windows viewer zit kan je ze 'kopieren naar' dan kan je ze ook opslaan als jpeg.
 
Had ik al geprobeerd. Kan ze in beide niet openen.
Photoshop heeft aan: can not open because it is not the right kind of document en paint geeft aan dat-ie 'm niet kan vinden.

"als je in de windows viewer zit kan je ze 'kopieren naar' dan kan je ze ook opslaan als jpeg."
Hoe doe ik dit? Als ik de foto kopieer dan kopieert ie het bestand zoals het oorspronkelijk is, hoe kan ik die opslaan als jpeg?
 
OK, heb 't gevonden. :thumb:

Alles gekopieerd naar mijn documenten (alleen lezen staat dan niet aangevinkt), achter bestandsnaam gewoon .jpeg ingetypt... et voila.... hij opent 'm als foto.

(Had dit ook al eerder geprobeerd, maar op de CD rom zelf en dat lukte natuurlijk niet.)

Ik wist dat het simpel was, ik had het lang geleden al eens gedaan, maar de foto's stonden op m'n oude pc en die is helaas overleden.

Hartstikke bedankt voor de hulp. :D :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan