Audio cd afspelen & things

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krisz400

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
3
Hoi,
Normaal als ik een audio cd in mijn pc steek vraagt hij in een schermpje "wat wilt u dat windows doet" in dat schermpje staan dan verschillende keuzes. Nu, als ik een audio cd in mijn pc steek vraagt hij datzelfde maar er komen geen keuze's zoals "windows media player" enz... Ook als ik dan naar "deze computer" ga en ik klik dan op mijn cd-rom drive speelt hij die niet af. Weet iemand wat dit kan zijn? BTW: systeemherstel lost dit niet op.

Dan heb ik nog 2 vraagjes maar ik weet niet of dit de gepaste plaats ervoor is maar misschien hebben deze verband met elkaar.

1. Als ik internet explorer open is mijn homepage www.google.com, die opend heel snel zoals het moet. Als ik dan een andere url intyp (eender welke) duurd dit een 20-30 seconden voor deze opend (zonder dat er onderaan komt staan "bezig met openen van...) terwijl die site's normaal supersnel openen. Soms komt er dan bovenaan in het blauwe venstertje "reageert niet" staan (niet altijd). Ik kan terwijl dat bezig is doen met de pc wat ik wil behalve in dat kader tot die website open is, dus hij loopt niet vast. Als die website dan open is en ik typ een volgende ofzo opend die wel weer heel snel :confused:

2. Soms als de pc een cd aan het schrijven is of ik met messenger ofzo bezig ben blokkeerd mijn muis en toetsenbord. Normaal flikkerd het lampje op de ontvanger van muis en toetsenbord als ik beweeg met de muis of ik druk op een toets, dit doet hij dan ook niet. Enkel als ik de stekkertje uit de pc haal en terug in plug werkt dit weer, herstarten helpt dus ook niet...

Pas nieuw hier en al een hoop vragen waar ik hopelijk een goede oplossing voor krijg :eek:

MVG Kris
 
Ongenummerde vraag: dubbelklik op Deze computer, klik rechts op het icoon van je CD-Romspeler, kies Eigenschappen en ga naar tabblad Automatisch afspelen. Selecteer de actie die je wilt instellen.

Vraag 1. Heb je kort daarvoor de Tijdelijke Internetbestanden gewist? IE kan sneller een webpagina openen als er nog een kopie staat in Tijdelijke Internetbestanden. (Daarvoor heeft Microsoft die Tijdelijke Internetbestanden ook ingesteld.)
Of ben je op de achtergrond aan het downloaden of een CD aan het branden? Dat kost zoveel geheugen en/of prcessortijd dat andere processen "slomer" verlopen.

Vraag 2. Zie deel twee van mijn antwoord op vraag 1. Een CD schrijven kan veel processortijd vragen, vooral als je de prioriteit van het branden op "high" hebt gezet (in plaats van op "medium" of "low").
Of: zijn muis en toetsenbord (draadloos?) via een USB-poort aangesloten? Sluit de PC dan eens af, haal alle USB-apparaten eraf, start de PC, als de Wizard Nieuwe Hardware opkomt, druk je net zolang op "annuleren" tot hij verdwenen is. Nu sluit je de PC wéér af en nu haal je ook de netspanning eraf. Wacht 10-20 seconden. Sluit alle USB-apparaten weer aan, zet de netspanning er weer op en start de PC. Controleer of je het probleem nog hebt. (Controleer het niet terwijl je een CD aan het branden bent met prioriteit "high". :confused: )
 
Laatst bewerkt:
dubbelklik op Deze computer, klik rechts op het icoon van je CD-Romspeler, kies Eigenschappen en ga naar tabblad Automatisch afspelen. Selecteer de actie die je wilt instellen

Ook hier is dat kadertje leeg...

Heb je kort daarvoor de Tijdelijke Internetbestanden gewist? IE kan sneller een webpagina openen als er nog een kopie staat in Tijdelijke Internetbestanden. (Daarvoor heeft Microsoft die Tijdelijke Internetbestanden ook ingesteld.)
Of ben je op de achtergrond aan het downloaden of een CD aan het branden? Dat kost zoveel geheugen en/of prcessortijd dat andere processen "slomer" verlopen.

Ook netbezochte internet pagina's zijn traag, behalve de homepage. de eerstvolgende is langzaam die erna weer niet tot dat ik het een tijdje laat stilstaan, dan is de volgende pagina weer langzaam.

Zie deel twee van mijn antwoord op vraag 1. Een CD schrijven kan veel processortijd vragen, vooral als je de prioriteit van het branden op "high" hebt gezet (in plaats van op "medium" of "low").
Of: zijn muis en toetsenbord (draadloos?) via een USB-poort aangesloten? Sluit de PC dan eens af, haal alle USB-apparaten eraf, start de PC, als de Wizard Nieuwe Hardware opkomt, druk je net zolang op "annuleren" tot hij verdwenen is. Nu sluit je de PC wéér af en nu haal je ook de netspanning eraf. Wacht 10-20 seconden. Sluit alle USB-apparaten weer aan, zet de netspanning er weer op en start de PC. Controleer of je het probleem nog hebt. (Controleer het niet terwijl je een CD aan het branden bent met prioriteit "high". )

dit lijkt opgelost door een grondige spywarecheck-up
 
dit lijkt opgelost door een grondige spywarecheck-up
Gelet op de twee eerste klachten en je antwoorden, vraag ik me af of er niet meer "mis" is.
Probeer anders het volgende.
Leg de installatie CD van Windows XP in de lade van de CD-Romspeler.
Ga dan via Start naar Uitvoeren en type:

sfc /scannow.

Windows controleert nu de systeembestanden en vervangt die zonodig door onbeschadigde exemplaren van de installatie CD.
Herstart na afloop de PC en kijk of het geholpen heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan