welke prog voor opnemen van muziek ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
welke programma kan ik gebruiken om muziek op teneman van een cassete bandje ???


tjima
 
Een erg mooi programma hiervoor is "Clean" van Steinberg.... daar kun je de geluidkwaliteit van zo'n bandje [en van grammofoonplaten] behoorlijk mee "oppoetsen".
Alternatief is Winamp [gratis] daarbij kun je een plugin downloaden waarmee je op kunt nemen via de line-in van je geluidskaart.....
 
in winamp zie ik geen opname (recorder ) functie en Clean van Steinberg kan ik niet downloaden .
is er nog andere alternatieven . ook heb ik een programma via computer idee ( No23Recorder ) geprobeerd maar die kan ik ook niet installeren deze mist het exe bestand.


p.s
ik wil graag de afscheid woorden die mijn opa op een bandje heeft ingesproken,
op een CD zetten en afdraaien bij zijn crematie a.s.donderdag een ascheid



Tjima
 
Heel erg simpel maar werkt wel (mono) Windows geluids recorder, iets uitgebreider Nero Wave Editor.
Beide nemen op als .wav bestand welke je rechtstreeks kan branden als je b.v. in Nero kiest voor het maken van een audio cd.
 
Het is niet flauw bedoeld, maar je hebt al een cassetterecorder (al dan niet via een voorversterker) aangesloten op de audio-IN van je PC?
Een erg goed geluidsbewerkings- en opnameprogramma is Audacity. Je moet om met mp3 te kunnen werken wel "lame_enc.dll" ergens op je PC hebben staan. In Audacity moet je dan éénmalig via "Bewerken, Voorkeuren, Bestandsformaten, Bibliotheek opzoeken" naar lame_enc.dll surfen. Het klinkt ingewikkelder dan het is.
In het rechterdeel van de menubalk zie de opname- en weergavebedieningen en instelling.
Als het geluidsbestand is opgenomen kun je het door selecteren (Ctrl+A) en dan Effecten het geluid nog op allerlei manieren, schonen, bassen versterken of juist niet, enc. Tot slot kun het Exporteren als Wav, Mp3 en Ogg Vorbis. En met het origineel kun je vervolgens opnieuw een bewerking uitvoeren om op andere aspecten de nadruk te leggen. Als je uiteindelijk drie of vier geluidsbestanden hebt geexporteerd kun je gaan vergelijken en het beste materiaal nog iets bijvijlen tot je helemaal tevreden bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan