Kader in foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

docowebmasters

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
Berichten
152
Ik werk met Photoshop CS en met Photoshop elements en daarnaast ook nog met Paintshop pro X (allen in het Nederlands)
Als ik een foto neem en daarin met PSP een kader(rand) in maak,dat gaat allemaal prima
maar ik wil het rechthoekige kader schuintrekken,hoe doe ik dat?
Kan iemand bij een tip geven
ik werk als volgt:
ik neem de foto,maak een nieuwe laag(kleur naar keuze)
markeer het nieuwe kader en vul deze met de kleur,hierna doe ik wijzigen,inkrimpen en dan delete dan blijft het gekleurde kader dus op de foto staan,in de gekozen kleur,dus ik heb dan een vierkantlijstje in (op) de foto,hoe kan ik deze schuintrekken,heb al van alles gevogeld,maar het lukt mij niet
wie o wie kan mij de tip geven van hoe dat wel moet
alvast bedankt
 
Het kan wel, maar je moet wel wat voorbereidend werk doen. Je neemt een (Engels termen voor de rest) Canvas dat ruim genoeg is om je trapezium in te kunnen maken. Dan maak je op de voor jou bekende wijze een gekleurde rechthoek (via rechthoek maken, emmer, inkleuren enz.)Vervolgens trek je IN die rechthoek een tweede kader met de Rectangular Marquee Tool (linksboven in de rij Gereedschappen). Dan klik je op Delete en je houdt een gekleurd randje over. Je selecteerd nu met het Rectangular Marquee Tool (linksboven in de rij Gereedschappen de gehele gekleurde rand en klikt op Edit en Transform en op Perspective. Dan kun je links en rechtsonder de punten vastklikken en verslepen. Enige nadeel is dat het dus op een echt perspectief lijkt en de rand boven dunner wordt dan die beneden. Maar als je slim je tweede kader selecteert (in je originele gekleurde rechthoek) kun je dat enigzins voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
"in photoshop cs2" (want die heb ik, denk dat cs het zelfde werkt wat dat betreft)

ctrl t dan kun je als je ctrl ingedrukt houd kun je hem
schuin trekken. gewoon dat de hoeken niet meer
recht boven elkaar staan.

hoop dat ik je goed begrijp hihi

succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan