iPod bestanden uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gringo_m

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
51
Ik heb veel muzieknummers op mijn harde schijf staan.
Als ik die vervolgens via iTunes op mijn iPod wil zetten maakt iTunes van elk nummer weer een apart bestand wat ook op mijn harde schijf komt.
Elk nummer staat dus eigenlijk 2 keer op mijn harde schijf.
Dit vind ik een beetje zonde van de ruimte op mijn pc.

Is er een andere manier om zowel mijn iPod vol te krijgen en maar 1 keer een bestand van een nummer op mijn harde schijf?
 
verwijder de mp3 die je eerst er neer zetten (eerst teste
 
Je kunt je ipod hacken zodat je geen Itunes meer nodig hebt (weeniet of dat legaal is:eek: ) en dan hoef je niets er twee keer op te zetten.:cool:
Linkje
 
Als ik die vervolgens via iTunes op mijn iPod wil zetten maakt iTunes van elk nummer weer een apart bestand wat ook op mijn harde schijf komt.
Dat twee keer op de harde schijf komen van nummers kun je zelf voorkomen.
Lees eerst eens mijn toelichting uit een ander topic.

Als je dat systeem van bestandsbeheer door iTunes doorhebt, moet je daarna in iTunes naar Bewerken, Voorkeuren, Geavanceerd. (Ik doe een afbeelding hierbij.)
Als je de vinkjes laat staan, zal iTunes een muziekbestand dat jij vanaf je harde schijf, ik verzin de map D:\Muziek, in de Bibliotheek van iTunes zet, ook in Mijn documenten\Mijn muziek\iTunes\iTunes Music plaatsten. Het gaat hier om het tweede vinkje van boven af.
Ik bedoel eigenlijk, dat je zelf veel kunt regelen, als je maar met de gegevens van iTunes rekening houdt en eventueel aanpast.

NB: waarom is het allemaal zo ingewikkeld geregeld? Toen meneer Apple bij de bonzen van de muziekindustrie naar binnen wandelde met zijn eerste iPod, kon hij ze alleen maar overhalen om Apple toe te staan muziek voor de iPod te downloaden, als dat in een beheersbaar systeem zou gebeuren. Vandaar...:confused:
.
Edit: als je naar het eerste vinkje kijkt, begrijp je beter waarom de inhoud van \iTunes\iTunes Music, zonder dat je er iets aan hebt gedaan, er heel anders uit kan gaan zien. Eerste map naam album, submap naam artiest, sub-sub-map songtitel.
 

Bijlagen

  • iTunesGeavanceerd.jpg
    iTunesGeavanceerd.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan