avi-file zonder beeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.

phocus

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Berichten
6
hallo mensen met meer verstand van pc's dan ik :eek:
ik heb een probleem, namelijk:
ik heb met een torrent een aflevering van prison break gedownload. (.avi-bestand) . als ik hem open krijg ik alleen geluid, heb al meerdere players geprobeerd, maar ze doen allemaal hetzelfde. weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
als ik een codec moet downloaden, link please :eek: heb er niet veel verstand van namelijk.

alvast bedankt, groeten J.
 
Wat ik altijd doe, is zo'n avi-bestand door GSpot te laten controleren.
Klik ook op Render en klik daarna op de diverse vakjes.
Je krijgt dan te zien welke codecs gebruikt zijn voor de avi, welke codecs nodig zijn om hem af te spelen en welke codecs je al op je systeem hebt.

NB Download "GSpot221.exe".
De DivX-codec van Gekky29 is niet gratis.
Kies anders voor de Xvid codec, die is wel freeware en doet hetzelfde.
 
Gspot

hallo mensen met meer verstand van pc's dan ik :eek:
ik heb een probleem, namelijk:
ik heb met een torrent een aflevering van prison break gedownload. (.avi-bestand) . als ik hem open krijg ik alleen geluid, heb al meerdere players geprobeerd, maar ze doen allemaal hetzelfde. weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
als ik een codec moet downloaden, link please :eek: heb er niet veel verstand van namelijk.

alvast bedankt, groeten J.

ik heb gspot gebruikt, en ge-"rendered", maar kom er niet echt verder mee..
ik heb ook al dat codec-pack geïnstalleerd, maar ook dat heeft niet geholpen..
de file-name van het bestand is trouwens: Prison.break.S02E05.HDTV.XviD-xor.avi
 

Bijlagen

  • gspot.JPG
    gspot.JPG
    65,9 KB · Weergaven: 31
Ik ben de laatste tijd wat voorzichtiger geworden met die codec-pakketten.
Als iemand Windows Media Player 11 en Winamp 5.3 geinstalleerd heeft, kan er hoogstens nog een enkele codec ontbreken, of niet goed geinstalleerd zijn.
Maar als iemand niet meer vraagt dan een avi-film te willen afspelen, dan is de Xvid-codec voldoende.

NB: En ik zal zeker niet het Mega-pakket aanbevelen, als het wel nodig/nuttig mocht zijn een codec-pakket aan te bevelen, dan het liefst K-Lite Basic.
Met het Mega-pakket krijgt de doorsnee PC-gebruiker een hele hoop "geweld" over zich heen, waarvan het maar zeer de vraag is of hij het ooit nodig zal hebben.
 
ik heb ook al dat codec-pack geïnstalleerd, maar ook dat heeft niet geholpen..
de file-name van het bestand is trouwens: Prison.break.S02E05.HDTV.XviD-xor.avi
Jouw avi-xvid bestand heeft alleen een audio-mp3-bestand. Het is een "leeg" video-bestand, lijkt het.

Edit: dat is soms het risico van .torrent-bestanden.
 
reactie..

ai, das jammer, snap dan niet waarom de bestandsgrootte dan wel overeen komt met de andere episodes, mét beeld

maar toch bedankt voor de hulp! :)
 
Er zal wel "iets" in zitten, maar volgens GSpot géén video-formaat.
 
Gekky29, je hebt gelijk. :thumb:

Ik heb het hele (pro) pakket, daardoor ontstond bij mij het misverstand. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan