Linksys draadloos i.c.m. chello kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Berichten
588
Hallo,

Ik heb nu een pc met kabelaansluiting (Chello). Helaas is mijn router (t.b.v. notebook/pc boven) kapot dus moet ik weer wat anders.

Ik wil een draadloze linksys router kopen maar ik weet niet welke de beste is.

Kunnen jullie mij adviseren welke ik moet nemen?

De prijs is ondergeschikt aan de kwaliteit!!

Gaarne jullie deskundig advies.

BVD

Wim
 
Als je gebruik maakt van chello eXtreme dan wordt vanuit UPC de "Linksys WRT54G" aangeraden, deze is succesvol getest met eXtreme verbindingen.
 
Ik heb chello classic

Daar werkt de Linksys WRT54G ook goed mee.

Wat je ook kan doen.. er is op het moment een mogelijkheid om een Netgear Wireless Router vanuit UPC te gebruiken.
Deze kost eenmalig normaal € 139,99( nu ivm actie € 89,99)
UPC levert daar ondersteuning op en je hebt 2 jaar hardware garantie.
*klikje*

Specs:

  • merk Router = Netgear
  • model: Rangemax Wireless Router WPN824
  • IEEE 802.11g, superG standaard
  • tot 108 Mbps snelheid
  • RangeMax™ Smart MIMO (Multi-in, Multi-out) technologie met meerdere signalen voor een optimaal, stabiel bereik
  • dubbele firewall, WEP, WPA-PSK
  • 4 LAN-poorts 10/100 switch
  • bereik: tot wel 150 meter (ruim 17.500 m²)
  • 2 jaar kwaliteitsgarantie
  • eenvoudige installatie met de SmartWizard™ installatiehulp

Het is hiermee wel zo, dat als je gebruik wil maken van P2P, dan is het niet de allerbeste router daarvoor.
 
Ok.

Ik gebruik wel DC++.

Waarom is er zo'n groot prijsverschil tussen de Linksys WRT54G circa € 65 en die van UPC € 140? Ook als is het nu een actie voor € 90.

Ik wil absoluut de beste hebben en niet de goedkoopste en weet ik dat de duurste niet altijd de beste is en de goedkoopste de slechtste.
 
Ik weet dat er een beschrijving onder staat maar omdat ik er geen verstand van heb leg ik het daarom ook aan jullie voor.

Ik ben op zoek naar de beste optie qua snelheid, uitbreidingsmogelijkheden, beveiliging e.d. Omdat ik ook DCC++ gebruik moet het daar ook goed werken.

Dat dat betekent dat er een wellicht een te groot jasje gekocht wordt is ondergeschikt aan de kwaliteit.

Is de Linksys Wireless-N Broadband Router WRT300N de beste om:
- via kabel op een pc te werken in de woonkamer;
- draadloos te werken op een pc op 1e etage;
- draadloos te werkenop een pc op 2e etage;
- draadloos te werken op een notebook in de woonkamer?
 
Ik denk dat de WRT300N meer bedoeld is om grotere afstanden te overbruggen en met snellere wireless mogelijkheden.
De modem/router heeft een groter zendcapaciteit, wat beveiliging betreft zal het niet veel uitmaken met de rest (256 bit staat gelijk aan WPA naar mijn weten).
De uitbreiding ben ik niet mee bekend, je zou even de specificaties naast elkaar moeten leggen van bijvoorbeeld de WAG200G en de WRT300N.

Ps. zou je voor deze router gaan, bedenk dan wel dat al je overige apparaten ook over deze wireless techniek moeten beschikken (Mimo, 802.11n).
Dat zijn nieuwe technieken die niet zonder meer op alle wireless apparaten zullen werken, met name de oudere apparaten zullen hier problemen mee krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan