Configuratie voor Media Center

Status
Niet open voor verdere reacties.

Villableeker

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
5
Nu wil ik na lang wikken en wegen overgaan op het aanschaffen van een Media Center.
Hier zijn voor mij oa. de belangrijkste dingen:
Een audio-kast; zo stil mogelijk; goed geluid (ook voor mp3); 7.1 kanaals digitale uitgang voor mijn receiver; genoeg ruimte om mp3's en DVD op een harde schijf te zetten en ook qua beeld goed van kwaliteit.

De componenten die ik nu een beetje uitgezocht heb, zijn:

Behuizing:
Zalman HD160 HTPC Behuizing Zilver
Voeding:
Zalman ZM460B-APS 460W
Harde schijven (2x):
Maxtor 250GB (DiamondMax Plus 10, 7200RPM, 16MB, SATAII)
TV-kaart:
Hauppauge WinTV PVR500MCE (Amity2) OEM
Videokaart:
Asus Nvidia EN7600GS/HTD Silent 512MB DDR2 SDRAM (PCI-E)
Videokaart:
Creative SoundBlaster X-FI XtremeMusic 7.1
DVD-writer:
Plextor DVD +-R/+-RW PX-755A wit/zwart
Processor:
Intel Conroe E6400 Core2Duo (Socket 775, 2.13Ghz, 1066Mhz FSB, 2MB )
Moederbord:
Asus P5B-V
Intern geheugen:
Kingston 1GB PC6400 DDR2 SDRAM
Software:
Microsoft Windows XP MCE NL OEM
Keyboard:
Microsoft Wireless Remote Keyboard MCE
Afstandsbediening:
Microsoft MCE Remote Control Kit

Mijn vragen:
Is het gekozen moederbord wel geschikt om alles erop te kunnen aansluiten?
Zijn er componenten die ik beter niet kan nemen en/of vervangen voor andere typen?
Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie qua opbouw. (klopt het uberhaupt een beetje???)

Ik ben tot mijn keuze gekomen door maar fanatiek te gaan surfen naar configuratie's en ideeen.
De kast laat ik in elkaar zetten, want ik heb er zelf er gewoon geen verstand van. (is misschien uit mijn keuze wel te zien):(

Elke reaktie (ook van kritiek; leer ik van;) is welkom! Alvast bedankt!
 
Wat eerste indrukken. Je neemt wel een DVD-brander, geen lezer?

Je schaft een Creative SB geluidskaart aan, op je P5B-V moederbord zit een onboard-soundsystem wat lang niet slecht is. Die onboard-systemen doen tegenwoordig bijna niet meer onder voor de "klassieke" geluidskaart. (Behalve als je zeer bijzondere wensen hebt.)

De omschrijving van de onboard audio van de P5B-V:

High Definition Audio
Geniet van een topkwaliteit geluidssysteem op uw PC! De on-board 8-kanaals HD audio CODEC (High-Definition Audio, voorheen codenaam Azalia) maakt hoge-kwaliteit 192 KHz/24-bit audio-output mogelijk, inclusief jack-sensing optie, retasking-functies en multistreaming-technologie die gelijktijdig verschillende audiostreams naar verschillende bestemmingen verstuurt. U kunt nu via de koptelefoon praten met partners tijdens het spelen van multi-channel netwerkspellen. Alles vindt plaats op één computer.
 
Dan zou ik inderdaad de geluidskaart kunnen laten vervallen. Scheelt weer! tnxs.

Voor wat betreft de DVD-brander; kan ik er niet mee afspelen dan?
Als ik afspeel dan hoef ik niet gelijktijdig te branden.
 
Die brander kan ook lezen, maar de configuraties hebben tegenwoordig ook een DVD-lezer.
De specificaties zijn dan net wat meer toegesneden op die verschillende functies.
 
Misschien dat ik inderdaad een lezer erbij moet nemen; deze is op de gehele aanschaf niet zo veel, en je bent toch wat flexibeler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan