midi files wavetables midi modules etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb een keyboard, of eigenlijk specifieker een digitale piano. Hierop zitten 32 geluiden piano orgel etc.
Wat ik nu wil is via de computer of andere hardware/software andere instrumenten laten klinken via het keyboard. Ik heb een terratec DFX 6fire 24/96 geluidskaart. Ik ben blijkt een volstrekte leek op dit gebied, maar het moet makkelijk uit te leggen zijn wat ik precies moet ondernemen om zoveel mogelijk en kwalitatief zeer goede instrumenten te laten klinken via mijn digitale piano. Alle suggesties en mogelijkheden ( module?) zijn welkom. Bijv. hoe kom ik aan en gebruik ik een kwalitatief top pianogeluid etc ???
 
Ik ben blijkt een volstrekte leek op dit gebied, maar het moet makkelijk uit te leggen zijn wat ik precies moet ondernemen om zoveel mogelijk en kwalitatief zeer goede instrumenten te laten klinken via mijn digitale piano.
Mmm...je aanname is opmerkelijk.
Om MIDI-files te downloaden kun je hier terecht.
Een gedegen uitleg over MIDI vindt je hier.
 
Bedankt, maar waar haal ik instrumenten vandaan zodat ik die kan spelen op mijn keyboard?
 
Een voorbeeld zijn de free demos van Ultimatie Soundbank.
Een "betaal" soundbank is te vinden bij Edge Sounds.
Ook bij Reason Banks zijn commerciele soundbanks te downloaden.
Maar via Google is ook zeer veel MIDI en Soundbanks gerelateerd materiaal te vinden. Marktplaats misschien?
En de verkoper van de Viscount, heeft die nog tips? Wat zit er eigenlijk al ingebouwd aan sounds in de Viva-X?
 
Laatst bewerkt:
Ik stuit toch elke keer op het feit dat men uitgaat van een basis kennis. Zo download ik midi files en krijg dan te maken met rfl extensie. Ik weet echt niet wat ik daar mee moet bijv.
Maar mijn vraag is veel simpeler: Nog eens een duidelijke samenvatting.