Ondertitel vraag: Maakt dit verschil?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik heb dus een NTSC film..waar ik NL subs onder wil zetten.. ik heb de guidelines gevolgd die ik hier eerder heb gekregen (met DVD maestro)..en zowaar krijg ik de subs er onder en selecteerbaar. Het enige probleem is dat ze te snel lopen en dus niet synchroon.

Kan het zijn dat dit ligt aan het feit dat de subs voor PAL waren (en dus andere framerate)... of zijn alle srt's te gebruiken, no matter of het PAL of NTSC is?

Is het mogelijk dit alsnog met deze subs te doen? Zo ja..hoe?

Ik heb de volgende guideline gebruikt..dus graag aangeven bij welke stap ik moet zijn en hoe ik het moet aanpassen...

http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8a.htm

thanks, gr. Allard
 
Het verschil zit in de framerate.... maar alle srt's zijn wel te gebruiken, je moet ze alleen even synchroniseren, bijvoorbeeld met "subtitle workshop" [gratis te downloaden]
 
Dus als ik eerst die PAL subs die ik nu heb... omzet naar NTSC subs met workshop..en dan nog eens probeer, dan zou het moeten werken?

Of is het niet makkerlijker om eerst mijn DVD om te zetten naar PAL en dan gewoon mjin PAL subs gebruiken? (zag dat Atlantis een progje is dat dat kan doen...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan