installatie Sony mp3 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenus

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
51
Hallo,

Ik probeer mijn Sony mp3 NW-E103 te installeren, maar hier heb ik de volgende problemen bij:
software installeren is geen probleem, maar als ik de mp3 via de USB inplug blijkt de software voor het apparaat niet geinstalleerd. Als ik dit wil doen via configuratiescherm -> Hardware dan krijg ik na enkele seconden, waarin het lijkt dat er geinstalleerd wordt, de melding: "er is een fout tijdens het installeren van het apparaat. een service installatie-sectie in dit INF-bestand is ongeldig."
Geen idee wat dit betekent, laat staan wat ik er aan moet doen.
Ik heb Windows XP home edition service pack 2
Wie kan mij helpen.

Groeten Heleen
 
Ik weet niet wat je met software bedoeld, maar volgens mij moet je op je PC ook Sonic Stage en Sony Connect player installeren.
Je kunt die programma's downloaden van deze Sony Digital site, onderaan.
Het is het Sony-systeem van de iTunes-iPod koppeling.
 
Met software bedoel ik de bijgeleverde CR-rom. Die heb ik zonder problemen kunnen installeren.
Sonic Stage staat op m'n computer. Ik heb hem ge-update, maar ook dat mocht niet baten.
Sony connect player kan ik niet vinden op mijn computer. Via "zoeken" heb ik gezocht naar sony connect player, maar niks gevonden.
Ik heb gekeken op de site die je aanwees, maar daar staan alleen versies voor andere mp3's dan mijn NW-E103. Voor zover ik heb kunnen vinden dus.
.
 
Laatst bewerkt:
maar als ik de mp3 via de USB inplug blijkt de software voor het apparaat niet geinstalleerd.
Ik heb mij op deze kernboodschap geconcentreerd. De CD-Rom zou die software moeten bevatten begrijp ik nu? Staan er dan soms meerdere te installeren programma's op die CD-Rom? Dat moet wel haast.

NB: wat die player-software op de Sony-site betreft: ik doe hier een afbeelding bij.

Ik bedoelde de twee onderste.
Sonic Stage heb je al (maar dat kon ik niet weten, toch?) blijft over Sony CONNECT Player, CONNECT Player downloads, upgrades and FAQ's
.
 

Bijlagen

  • SonyCONNECT Player.jpg
    SonyCONNECT Player.jpg
    49,4 KB · Weergaven: 86
Ik heb gekeken op die site, maar daar staat alleen software voor de NW-A... series en niet voor de NW-E103. Ook op google gezocht, maar nergens kan ik sony connect player voor mijn type mp3 vinden.
Overigens, toen ik de CD-rom installeerde kon ik niet kiezen uit dit of dat wel of niet installeren. Ik ga ondertussen verder met zoeken, hoop dat je me kan helpen.

Heleen
 
Heb ik ook gedaan, maar dan krijg ik de melding dat ik al de laatste versie van Sonicstage heb en dat het dus niet nodig is te installeren. Overigens heb ik dan gekozen voor connect player, kennelijk zit dat bij SonicStage in. Je zou haast gaan denken dat de software al wel op mijn computer staat, maar dat dit ergens door geblokkeerd wordt o.i.d. Of de website van Sony is een rommeltje.
 
Ik zou in jouw plaats SonicStage uninstallen, de PC uit doen, alle USB-apparaten loskoppelen, de PC weer opstarten.
Van de Sony-site downloaden Driver + File Manager MP3 Ver. 2.0 Installer,
en van deze site de Sonic Stage CP (Version 4.2) en ik zou de Urgent Message goed doorlezen en zonodig de "Fix" downloaden.
De software installeren, de PC herstarten en dan de MP3-speler in de USB-poort doen.
Als het werkt, de andere USB-apparaten weer aansluiten.
 
Hallo,

Ik heb nog geen tijd gehad om jouw suggestie uit te proberen. Waarschijnlijk vandaag. Daarna zal ik berichten of het heeft geholpen.

Groetjes Heleen
 
Ik heb gedaan wat je schreef, maar het probleem is nog niet opgelost. Ik heb weer even via config. in Hardware gekeken en daar staat de MP3 nog als niet geinstalleerd (met een uitroeptekentje in het geel). Mert dezelfde foutmelding als eerder.

Groetjes Heleen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan