DivX omzetten naar dvd bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeannyh

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
Berichten
22
hallo allemaal,

hoe en met welk programma kan ik het beste DivX omzetten naar
een DVD bestand Video TS en Audio bestand?

wie kan me hierbij helpen zodat het stap voor stap wordt uitgelegd?

alvast bedankt

groetjes jeanny :rolleyes:
 
Jeanny,

moet het geluid perse apart, of mag de .avi ook rechtstreeks en direct omgezet worden naar de normale video ts bestanden?

Als het niet perse apart hoeft, dan is er een methode die weinig uitleg behoeft en zichzelf eigenlijk vanzelf wijst (mits je het brandprogje Nero op je hdd hebt staan): slechts doorklikken in een paar menu's -> start Nero Vision Express op en kies voor video DVD maken.
Er wordt aan je gevraagd om het desbetreffende (.avi) filmbestand te selecteren.
Vervolgens doorloop je een aantal popupschermpjes die eigenlijk voor gevorderden zijn: (menus maken etc.) die popupjes kun je allemaal doorklikken.
Op het laatst wordt aan je gevraagd waar de videobestanden geplaatst moeten gaan worden (gelijk op DVd of op een hdd)

Als je dan kiest voor start dan gaat Nero de .avi voor je encoderen (dit kan -afhankelijk van de snelheid van je pc- net zo lang duren als dat de film duurt.
 
bedankt

hoi boeing 737 en pasja, bedankt voor jullie reakties

inmiddels heb ik VSOcopyDivXtoDVD programma gebruikt en is het me met dit programma op een vrij simpele manier gelukt. Ook wist ik niet dat het via Nero Vision Express mogelijk was, dus bedankt pasja. Dit programma heb ik ook op mijn pc maar dus niet hiervoor gebruikt.

Mijn probleem is opgelost De DivX is al omgezet naar Video TS en inderdaad heb ik de audio niet apart gedaan.
 
OK, dan is Vision Express een heel simpele manier voor eventuele volgende films.
Pak maar eens een klein .avi bestandje en wandel de schermpjes door: kennis niet vereist, slechts logische muisklikjes.
 
Met Nero Vision gaat het inderdaad ook prima.
Maar mocht het ooit gebeuren dat het geluid in je gebrande DVD niet synchroon is gebleven, overweeg dan de methode beschreven bij ExtraDVD.

Een avi-film heeft een beeldspoor gecomprimeerd met (meestal) de DivX-codec en een geluidspoor gecomprimeerd met (meestal) een mp3-codec.
Als die codering van het geluidspoor is gebeurd met een Constante BitRate (CBR, b.v. alleen op 128 kbs) dan gaat het goed, maar is er een Variabele BitRate (VBR b.v. 128 tot 384 kbs) gebruikt, dan zou de encodering door Nero Vision - en door elk programma dat naar mpeg-2 encodeert - wat het geluidspoor betreft "in verwarring" kunnen raken.

Daarom wordt op ExtraDVD het mp3-geluidspoor eerst "geript" als een wav-bestand om meteen daarna samen met het beeldspoor ge-encodeerd te worden tot een mpeg-2 videobestand. (Dat geluidspoor wordt er dus niet voor de grap uit gehaald.)

Lang verhaal, maar wel nuttig om te weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou winavi gebruiken samen met ffdshow voor de ondertitels.Heel makelijk en super dnel.groeten Mad
 
ik zit met het zelfde probleem, als ik de " virtual Dub " wil downloaden kom ik bij een RAR file; hoe moet ik dan verder ?
 
dfank u pyromaantje,

sorry dat ik zo laatr reageer maar ik was op vakantie in het buitenland

grtz
 
Ik heb nero en bij werkt het niet, kan het zijn dat het per versie verschilt? (Ik heb Nero 8)
Wie kan/wil mijn uitleggen hoe ik divx met Nero 8 kan omzetten naar dvd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan