AlbumArt_ : Hoe te voorkomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deejay59

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
120
Hallo allen,

Op mijn PC staan nogal wat MP3-tjes (zo'n 4500), in verschillende mapjes.
In al die mapjes kom ik dan wel jpg-bestandjes tegen die beginnen met "AlbumArt_-" gevolgd door een cijferreeks. Eigenaardig genoeg zie je die bestandjes niet als je de map gewoon opent (ook niet als je "verborgen bestanden en mappen weergeven" aanvinkt in "mapopties"), maar ze zijn er wel !!!
Via jullie, deHelpMij-ers dus, heb ik geleerd dat je die bestandjes gemakkelijk verwijdert met de Nero-Burning-software, tot zover geen probleem.
Maar hoe voorkom ik dat die AlbumArt-bestandjes telkens weer mijn PC vervuilen? Ze nemen alleen maar schijfruimte in beslag, en ik gebruik ze nergens voor. Trouwens, waarvoor dienen ze eigenlijk?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

grtz,

Geert (alias Deejay59).
 
als je ze afspeelt in Windows Media player of een ander programma dan zie je staan van welk album het is. De plaatjes zijn ervoor om het plaatje van het album weer te geven.
Ik heb ze ook op mijn PC en ik heb er geen problemen mee dat ze er staan.;)
 
als je ze afspeelt in Windows Media player of een ander programma dan zie je staan van welk album het is. De plaatjes zijn ervoor om het plaatje van het album weer te geven.
Ik heb ze ook op mijn PC en ik heb er geen problemen mee dat ze er staan.;)
Ik gebruik idd ook WMP (versie 10) en ik denk ook dat dit de boosdoener is. Jij hebt er blijkbaar geen problemen mee, maar voor mij persoonlijk zijn het echter schijfruimte-verslinders, dus weg ermee. Maar ze blijven komen. Kan ik ze voorkomen, bijvoorbeeld door iets te veranderen in de Opties van WMP10?
 
Het zijn bestandjes van enkele kb.
Wanneer jij dit al als ruimteverslinders ziet, is het misschien slim om eens aan een extra/grotere harde schijf te gaan denken.
Op mijn PC staan nu zo'n 45.000 MP3's en .wav en het is nog steeds echt niet de moeite om al die afbeeldingen te gaan verwijderen.
 
je krijgt ze toch altijd binnen als je via de illegale weg download.
Veel mensen vinden het namelijk wel handig en dus zit het op bijna elk muziek bestand tegenwoordig:confused:
 
Het zijn bestandjes van enkele kb.
Wanneer jij dit al als ruimteverslinders ziet, is het misschien slim om eens aan een extra/grotere harde schijf te gaan denken.
Op mijn PC staan nu zo'n 45.000 MP3's en .wav en het is nog steeds echt niet de moeite om al die afbeeldingen te gaan verwijderen.
Nou ja, dan zal ik er maar leren mee leven, dus.... en ze verwijderen met mijn Nero-Burning-progje. Jammer, ik dacht dat ik ze kon tegenhouden.

Toch bedankt hoor !!!:thumb:
 
Albumart_: Hoe te voorkomen

Het zijn bestandjes van enkele kb.
Wanneer jij dit al als ruimteverslinders ziet, is het misschien slim om eens aan een extra/grotere harde schijf te gaan denken.
Op mijn PC staan nu zo'n 45.000 MP3's en .wav en het is nog steeds echt niet de moeite om al die afbeeldingen te gaan verwijderen.

Sorry hoor, maar dit vind ik geen reactie. Er zijn mensen die ongeacht grootte van hun schijfruimte hun PC/laptop etc. schoon willen houden door zaken waar ze niks mee kunnen/doen op te ruimen. Jij ruimt je huis toch ook steeds op?? Of bewaar je daar ook alles wat je her en der verzamelt/binnenkrijgt en als de hut te klein is verhuis je gewoon naar een groter huis met nóg meer opslagruimte??? :confused:

Dus als je een permanente oplossing hebt om dergelijke albumart bestandjes bijvoorbeeld ook via Media Player te weren, wees dan zo sportief om dat met ons te delen. Dan kan iedereen ermee doen wat hij/zij wilt, okay? :thumb:
 
@foxserv.....

dit topic is van 2006 een beetje out of date dacht ik.
kijk daar in het vervolg even naar.
doe ik een slotje op dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan