hoe mp3's te filteren obv. BITRATE

Status
Niet open voor verdere reacties.

fweijers

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2005
Berichten
17
Ik heb bijna 80 Gig aan mp3's, maar daarvan is een deel van te slechte kwaliteit.
Hoe kan ik een selectie van de verzameling maken waarbij de mp3's die een bitrate lager dan bijvoorbeeld 160kbps hebben, weggefilterd worden?

Mijn mp3's staan per album, per artiest op schijf, dus:
/ muziek / artiest naam / album naam / titel.mp3

Ik zou het slechte deel dus willen scheiden van de betere kwaliteit.

Alvast bedankt!
 
Je bent wel streng. Tussen een mp3 van 128 kbs en een van 160 kbs kun jij geen verschil horen. Ik zou als ondergrens 128 kbs aanhouden, maar goed.
Als je Windows Media Player (11) hebt, zou ik alle albums, nummers in de bibliotheek zetten. Dan de bibliotheek zetten in de modus 'alle nummers'.
In de rand bovenin het bibliotheek-beeld moet je dan wel instellen dat ook de kolom bitrate getoond moet worden.
Als je vervolgens in diezelfde rand klikt bovenin de kolom bitrate, worden de nummers op grootte van bitrate gesorteerd.
Alles onder 128 (of 160) kbs selecteren, verwijderen en op de vraag of de nummers niet alleen uit de bibliotheek maar ook van de harde schijf moeten worden verwijderd: Ja.
 
goed verhaal, dit ga ik proberen!

PS (offtopic) 128 ik echt minder hoor ... bij 192 hoor ik gewoon echt beter geluid. Wellicht wordt dat mijn ondergrens.
 
Jammer, volgens mij kan mediaplayer niet sorteren op ' bitrate' ....
Ik probeer itunes, dia kan het wel zag ik net.

Ik wil overigens niet direct weggooien, maar eerder apart zetten ... eens kijken hoe je dat kunt doen met itunes.
 
Laatst bewerkt:
Off-topic. Ja hoor, nu ga je naar 192! Dan wordt het verschil met 128 wel groter. :D

Ik rip zelf nooit onder de 192.:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan