Windows Media Player 11 licenties??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArTheMan

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Berichten
57
Hallo,

Sinds 2 weken kan ik upgraden naar windows mediaplayer 11. Nu las ik op http://weblog.pcmweb.nl/2006/11/het_gevaar_wind.html dat er andere instellingen zijn omtrent drm licenties. Wie weet wat hier precies mee bedoeld wordt. Kan ik dan straks mijn mp3 en wav files niet meer herinstalleren of op een andere computer installeren/externe harddisk en afspelen als ik wmp 11geinstalleerd heb?

Alvast bedankt.
Arjan
 
De muziek die je ript, download van betaalsites wordt verbonden met een licentie die ervoor zorgt dat de muziek niet meer op andere dan je eigen pc kan worden afgespeelt

Dit hele verhaal geldt ook voor uw eigen cd's die u zelf ript naar uw computer. Vergeet alstublieft niet het vinkje 'Copy protect music' uit te zetten, anders heeft u een groot probleem. Het beste blijft natuurlijk het rippen van muziek naar het compleet drm-vrije mp3-formaat. Met deze bestanden kunt u vrolijk blijven doen wat u wilt, wanneer u wilt.

De oplossing kan staat hierboven ''Vergeet alstublieft niet het vinkje 'Copy protect music' uit te zetten''

Verder kan je bv rippen met een andere cd ripper en het downloaden van betaalsites vermijden helaas.
Of downloaden via de bekende programma's
 
Laatst bewerkt:
De muziek die je ript, download van betaalsites wordt verbonden met een licentie die ervoor zorgt dat de muziek niet meer op andere dan je eigen pc kan worden afgespeelt

Dit hele verhaal geldt ook voor uw eigen cd's die u zelf ript naar uw computer. Vergeet alstublieft niet het vinkje 'Copy protect music' uit te zetten, anders heeft u een groot probleem. Het beste blijft natuurlijk het rippen van muziek naar het compleet drm-vrije mp3-formaat. Met deze bestanden kunt u vrolijk blijven doen wat u wilt, wanneer u wilt.

De oplossing kan staat hierboven ''Vergeet alstublieft niet het vinkje 'Copy protect music' uit te zetten''

Verder kan je bv rippen met een andere cd ripper en het downloaden van betaalsites vermijden helaas.
Of downloaden via de bekende programma's

Bedankt voor de snelle reactie. Ik was alleen bang dat ik mijn bestaande wmv en mp3 files niet meer zou kunnen afspelen en/of herinstalleren als mijn computer crasht of als ik alles wil overzetten op een nieuwe pc.
 
Hoi Lokolok....,

Waar staat die optie om Copy protect music uit te zetten?
Kan hem niet vinden.

V
 
zie foto
 

Bijlagen

  • mp11.jpg
    mp11.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 62
Hoi,

OK, bedankt. Heb zelf de nl-versie, maar ook mp3 als 'standaard' ripformaat ingesteld (weliswaar op een hogere waarde i.v.m. de kwaliteit). Dus dit vakje was om die reden al 'grijs' ..... ;)

Grts, V
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan