Word: Het bestand "bestandsnaam" niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

beathead

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Berichten
7
Dag mensen,

ik heb een probleem met Word. Wanneer ik een bestaand word document wil openen, krijg ik de melding: Het bestand "bestandsnaam" is niet beschikbaar. Hoe kan ik dit probleem oplossen. Ik heb Microsoft Office 2003 al ens opnieuw geinstalleerd, maar het probleem bleef zich echter voordoen.

Wanneer ik overigens word af wil sluiten, vraagt het systeem of ik "normal.dot" wil opslaan. Waarom vraagt hij dit? eerst werkte alles perfect, totdat hij opeens raar ging doen.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Het eerste vind ik vreemd. Probeer je te openen met Word of met verkenner?

Het tweede kan te maken hebben met een vinkje bij Extra - opslaan - Vragen of .......

Groet,
 
Ik open gewoon via Word. Maakt nie uit hoe ik het open, hij krijgt het bestand gewoonweg niet. Het vinkje bije xtra is overigens uitgeschakeld.
 
Is dit met elk Word bestand, of slechts 1 bepaald bestand?
 
wordpad

probeer eens of je het openkrijgt met wordpad. als er iets aan de bestanden scheelt, kan je het hierin meestal zien.
werk je op een netwerk? misschien moet je dan de netwerkschijf eens disconnecten en opnieuw leggen.

groeten

steven

PS je kan ook altijd een bestandje hierbij aanhangen, dan kunnen we eens kijken.
 
ik heb dat probleem ook!

heb je het intussen opgelost? ik heb het trouwens niet alleen met word, maar ook met powerpoint en excel. heel irritant! via wordpad opent ie wel, maar daar heb ik voor powerpoint en excel niks aan...

Help!:confused:
 
heb je het intussen opgelost? ik heb het trouwens niet alleen met word, maar ook met powerpoint en excel. heel irritant! via wordpad opent ie wel, maar daar heb ik voor powerpoint en excel niks aan...

Help!:confused:

Ik heb exact hetzelfde probleem. Iemand al een oplossing gevonden?

Ramon.
 
Ik denk dat hij bedoelde dat jij een bestand aan je bericht moet hangen om te kijken waardoor het komt. Echter, dit heeft geen zijn omdat het bij alle bestanden dezelfde fout geeft en wel bij alle Officeformaten.

Het vreemde bij mij is dat ik geen virusscanner meer op mijn pc heb staan. En toch krijg ik de melding dat de virusscanner het openen van het bestand tegenhoudt.
 
hang er toch eens een bestandje aan. hernoem de normal.dot eens en open dan word opnieuw.

steven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan