Videobewerking?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Mijn ouders gaan binnenkort een video camera kopen.
Het zijn erge leken als het om techniek gaat en ze hebben geen groot budget.
Ze hebben hun oog laten vallen op deze camera http://www.ciao-shopping.nl/JVC_GR_D230E__546816
Hij neemt dus op "bandjes" op.
Nu heeft een verkoper mij wel gezegd dat ie ook op de pc aan te sluiten is, omdat ik het op dvd wil gaan branden.

Daar gaat mijn vraag over dus.
Welke programma(`s) heb ik dan doorvoor nodig?
Om stukjes er tussen uit te knippen, of juist texten in te voeren.

Moet je ook een geheugen kaartje er bij in plaatsen? net als bij een digitale foto camera?
 
pinnacle studio 10 kan dat perfect voor je regelen
 
Even gegoogled langs de diverse DUITSE testsites.... [die jongens hebben vaak een ZEER uitgesproken mening over apparaten]: het apparaat is "middelmatig" [videokwaliteit is wel zeer behoorlijk, alleen in de "groothoek stand" schijnt het ding kromme beelden te geven] maar de prijs/kwaliteit verhouding is wel goed... er zit geen firewire op dus snelle beeldoverdracht naar de PC kun je vergeten... wel werkt de usb goed... alleen MOET JE DAN ZELF zorgen voor de juiste software! want datgene wat op het bijgeleverde schijfje staat is zelfs de prijs van het schijfje niet waard...... Dus als je zelf over de juiste conversie software beschikt kun je met dit apparaat prachtige dvd's maken.......... dus je hebt zelf iets nodig van Pinnacle [betaalbaar], Canopus [kwalitatief zeer goed, maar duur], of Nero Vision [met z'n beperkingen] nodig om er iets moois van te maken
 
Laatst bewerkt:
Mijn ouders willen er graag bewegende beelden mee kunnen maken ipv de ouderwetse foto camera met rolletje.
Dat de overdracht van camera naar pc wat trager is...het zij zo.
Ik heb nerovision van nero 6. Nog nooit iets mee gedaan...dus zal het dan uit moeten vogelen.
Als pinnacle niet te duur maar wel goed is, zou ik dus ook die aan kunnen schaffen.
Maar om beelden naar je pc te sturen en te bewerken (niets zwaars hoor) wat moet je pc dan allemaal hebben en aankunnen?
Moet ik misschien nieuwe dingen bij plaatsen?
 
Als er een usb uitgang op de camera zit, ga ik er van uit dat het "capture device" al in de camera zit, dus dat je de info, als ware het een externe schijf, zo in je PC kunt inlezen.... dan heb je alleen nog bewerkings software nodig, zoals Pinnaccle of [in mindere mate] Nero Vision. Dus een puur software verhaal.......
 
De camera is aangeschaft, en naar veel werk ook een firewire met aansluiting op mijn pc. Had geen firewire aansluiting op mijn pc zitten.

Camera is nu doormiddel van firewire aangesloten op de pc.
De pc vind hem als camera, (zonder software geïnstalleerd te hebben) en ben nu bezig met beeld overbrengen...Althans, dat probeer ik.
Hij staat al een kwartier op 1 punt stil.
Hij moet 3 opdrachten doen geeft ie aan: 1 Band terug spoelen (zit er in) 2 video vastleggen en 3 bestand word gemaakt.
Hij staat nu al een kwartier op 1, terwijl ik de band zelf al had tegug gespoeld.
Als ik op ctrl-alt-del druk, geeft ie aan dat het allemaal gewoon actief is.
Heb er momenteel maar 512mb geheugen in zitten, omdat er een geheugen door gebrand was door verkeerd plaatsen...

Hoort het zo lang te duren? Of....
Iemand ideeën of tips

Btw, het gaat via Movie Maker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan