PHP leren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Warranty

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Berichten
100
Ik zou graag willen vragen hoe ik gewoon het beste kan beginnen met het leren van PHP. Ik heb al ervaring met programeren in Java, en HTML, XHTML, en CSS kan ik uiteraard al. Ik kan ook een beetje xml met xsl maar dat doet er niet echt toe.

Iemand anders heeft mij al verteld dat ik het beste met PHPMyadmin ofzo kan beginnen maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Ik moet namelijk php leren voor school omdat ik ook zelfstandige websites moet kunnen gaan maken.

Het lijkt mij dus gewoon handig als ik begin met een klein formuliertje waar je gegevens in kan voeren en die opslaat in een database. Of gewoon een groot tekstvak waarin ik tekst kan toevoegen op een webpagina. Met php uiteraard. Tutorials hiervan vind ik helaas nergens. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!
 
koop een boek voor beginners. Vind ik zelf altijd handig want je hebt dan altijd naslag werk. Je kan het ook leren via scripts te gebruiken en die aan te passen naar je eigen wensen. Alleen is dat soms wat lastig.

En PHPMyAdmin is alleen een handige tool om je database te maken / bij te houden. Het gaat niet ten koste van je php kennis.
 
Nja, ik wil eerlijk gezegd geen boek kopen. Eigenlijk gewoon ivm dat ik er geen geld aan wil uit geven omdat ik nogal zuinig moet zijn de laatste tijd :p

Maargoed: Internet is dé bron om van alles en nog wat te leren en eigenlijk vraag ik ook gewoon of ik hier af en toe wat mag komen vragen. Zoals nu, hoe moet ik beginnen?

PHPMyadmin is toch niet perse nodig, ik kan ook gewoon een MYSql database op mijn computer zelf bijhouden toch?

Is het moeilijk om een tekstvakje te maken met een submit knop, en als ik erop druk voegt hij de tekst toe op een andere pagina?
 
Ik ben niet lid van de bieb haha. Mja dat maakt allemaal ook niet uit. Vergeet het boek verhaal. Ik begin iig via w3schools en wikipedia, dat lijkt me wel handig. Ik zal wel met wat vragen komen af en toe. Is dat erg? Ik hoop het niet :D

Edit: De bovenstaande site doet het niet Bertus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu dit:

submit.php
Code:
<html>
<body>

<form action="show.php" method="post">
Text: <input type="text" text="text" />
<input type="submit" />
</form>

</body>
</html>

show.php
Code:
<html>
<body>

<p>You posted the following text:</p>

<?php echo $_POST["text"]; ?><br />

</body>
</html>

Ik snap niet waarom het niet werkt. Ik zal vast iets fout doen, of ik doe iets wat eigenlijk helemaal niet kan. Maar wat? :D

Ik ben trouwens wel lid van PHPhulp, alleen ik word daar lang niet zo goed geholpen als hier. Ik heb hier al veel vragen gesteld ivm een Java project voor school. Op Phphulp krijg ik vaak als antwoord: google. :confused:
 
Ik ben niet lid van de bieb haha. Mja dat maakt allemaal ook niet uit. Vergeet het boek verhaal. Ik begin iig via w3schools en wikipedia, dat lijkt me wel handig. Ik zal wel met wat vragen komen af en toe. Is dat erg? Ik hoop het niet :D

Edit: De bovenstaande site doet het niet Bertus.

hier wel hoor
 
Aaah, nu wel idd. Net niet. Ik heb ook al een oplossing gevonden voor mijn vorige vraag. Ik ga iig even die tutorials volgen. Dankje!
 
Er zijn voldoende tutorials op het internet te vinden. Maar ik bied je altijd hulp aan in hoeverre ik dat kan. Maar je moet van school PHP leren, zonder dat je daarvoor boeken of stencils mee krijgt van opdrachten enzo..
 
Al wat ouder (ik meen rond 2002!, n.b. HTML uit die tijd werkt ook nog steeds toch, dus...) maar voor een begin met PHP zijn deze video lessen (engels) nog steeds een best aardig begin en sluiten volgens mij ook aan op waar je mee bezig bent.

http://www.3dbuzz.com/vbforum/sv_dl_list.php?c=6
Link werkt vermoedelijk niet direct als je nog geen account hebt aangemaakt op de site.
Gebruik dan www.3dbuzz.com. Video Training (boven balk), I agree en dan op circa 3/4.
In totaal 19 lessen, ruim 6 uur gratis video...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan