internet op laptop en PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roland Mulders

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Berichten
75
Ik wil graag mijn internetverbinding van mijn pc delen met mijn laptop. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik ben in het bezit van een router, de router kreeg ik wel aan de praat maar ik kreeg geen internet of netwerkverbinding?
 
In de bijlagen staat informatie hoe je dit goed aan de praat krijgt.
Kun je daar iets mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik kom er niet uit. Mijn laptop ziet wel het draadloos netwerk, maar geen internet.
Hij komt namelijk niet bij het rijtje draadloze netwerken te staan.
 
En als je de LT even bekabeld aansluit? Functioneerd internet dan wel?
Staat in je ruter de draadloze afdeling ingeschakeld?
 
Heb je nu totaal geen internet of alleen op de laptop niet?

Helemaal geen internet: heb je het cc nummer of cp nummer van @home in de router gezet?
 
Op de laptop helemaal geen internet, op de pc alleen rechtstreeks met een kabel direct vanaf de kabelmodem, zoals het altijd standaard zit.
 
Op de laptop: volg de bijlage.
Doe dit voor de netwerkkaart met kabel en draadloos.
Daarna nogmaals proberen.

Toevallig ook Norton op de laptop?
Dezelfde poort bekabeld op de laptop aangesloten als op de pc? (zelfde kabel eventueel)
 
Laatst bewerkt:
Het is een Dell LT van twee dagen oud. Hij zou dus helemaal goed moeten zijn.
Drivers voor de netwerkkaarten opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat.
Zie ik misschien ergens een instelling ofzo over het hoofd?
 
Krijg je draadloos wel een intern ip-nummer?
192.x.x.x ?
 
Ik krijg nu met draad wel verbinding, maar niet draadloos. Bij de verbindingen zie ik wel mijn router maar ik kan niet op internet. Volgens @home ligt dit aan de router, het is een Dlink router.
 
Kun je in de router settings komen? Kun je die aanpassen en een ip-range geven?

Als je netwerkverbindingen opent op je flaptop, zie je dan je router erbij staan?
Zo ja, staat er dan "(on)beveiligd netwerk" ?
 
Ik zie hem alleen staan bij intel proset wireless. Als ik deze uitschakel en gewoon kijk bij draadloze netwerkverbindingen staat hij er echter niet bij. Ik zie wel twee andere netwerken van de buren ofzo. Ze zijn wel beveiligd.
 
In dat geval zal de draadloze (wlan) instelling in je router uitgeschakeld staan. (disabled)
Inschakelen dus, en je settings nakijken in de router.
 
Ik heb de intel pro wireless uitgeschakeld. hij ziet hem nu wel en geeft aan dat hij ook verbonden is.
 
Ik heb de intel pro wireless uitgeschakeld. hij ziet hem nu wel en geeft aan dat hij ook verbonden is.
:shocked: :shocked:
Hoe kan ie verbinden als je hem uitzet?
doe eens start / uitvoeren / cmd
ipconfig /all

Wat krijg je te zien voor ip-nummers?
 
Probleem is opgelost. Voor de zoveelste keer maar weer alles resetten en opnieuw configureren en het werkte !!!

In ieder geval bedankt voor jullie tijd.
 
Sja, het blijven... eehhhhh.... computers :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan