ondertiteling toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
344
hallo, ik heb de film 12 monkeys zonder ondertiteling gedownload

nu heb ik ondertiteling gedownload


ik heb deel 1+2 bij nerovision toegevoegd:
naamloosqf9.jpg


Het ondertiteling bestand:
naamloosno8.jpg




-moet ik het ondertitelingbestand bij de film doen? bij NeroVision?
-ik wil ook menu's hebben. komt het dan als een ondertitelingmenu bij te staan?
-kan je deel 1 en 2 ook samenvoegen?
-kan ik de resolutie ook groter krijgen?
kan iemand mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Hier klopt niks van. Heeft iemand je geholpen, of?

Indien ja, zet dan je vraag op opgelost door rechtsonder in beeld op "vraag is opgelost" te klikken. :)
 
En vertel even hoe je het hebt opgelost ;)
 
iemand had wat gezegd maar dat gesprek van hem is zo maar weg gegaan
 
hij had mij het programmatje BS player aangeraden maar het werkt wel alleen de ondertiteling loopt nooit gelijk met de film, en ik kan het niet bij elkaar voegen zodat als ik hem brand dat het dan goed loopt
 
...... en dus heb je de door mij geplaatste link opengeklikt en daar het antwoord op al je vragen gevonden...............
 
Laatst bewerkt:
Scary,
met alle respect, ga nu eens EERST eens rustig lezen en KIJK waar de diverse opties op die site naar verwijzen. Afhankelijk van wat je hebt en wat je wil, moet je dan de tutorial lezen en uitvoeren.
Jij gaat te snel, het is niet een kwestie van 3 muisklikjes en de ondertiteling is bijgevoegd en gesynchroniseerd. Daar zitten, heel, heel veel muisklikken in (+tijd).
 
Scary,
een welgemeend advies:

begin er nog niet aan (met deze uit 2 delen bestaande film)
Redenen?
1. als die film uit 2 avi's bestaat dan zal je ook vast 2 .srt bestanden hebben. Beide delen kun je dan het best apart behandelen, ondertitelen en branden.
2. het samenvoegen van die beide delen gaat ook best wel lukken, maar da's weer een hoofdstuk apart, m.a.w. nu nog niet aan beginnen.

Als je 2 avi's hebt, dan zou ik het volgende doen:
Start Nero Vision Express en laat deel 1 encoderen. Je krijgt dan de bekende video_ts map. ALS dat gebeurt is, kun je een van de tutorials volgen.

Degene die ik daarvoor gebruik (2e van boven, linker rijte) is:

S)VCD Ondertiteling Permanent
Van DivX naar (S)VCD

Ondertiteling wordt permanent in de film gezet en kan er dus niet meer uitgehaald worden.

DivX 2 (S)VCD Ondertiteling
 
Nog een ander advies:

zoek een korte film op het w-w-w, zoek daar de bijbehorende .srt bij en ga oefenen.
Alleen al het encoderen van een avi kan net zolang duren als dat de film zelf in minuten duurt. Het kan dan heel frustrerend zijn als het misgaat.
Oefenen met een "kleine" film is dan handiger.

[edit] het encoderen gaat meestal wel goed, alleen het ondertitelen mislukt bij beginners nogal eens omdat er best wel heel veel handelingen / muisklikjes nodig zijn (instellingen in de diverse schermpjes van de tutorials)
Tel daarbij op dat niet zelden een "foute" .srt is gedownload en het feest is compleet, de ondertitels willen maar niet synchroon gaan lopen. Dit laatste is dan ook vaak reden voor het uitbrengen en uploaden van .srt files versie 2, 3, 4 etc.[end edit]
 
Laatst bewerkt:
Scary,
een welgemeend advies:

begin er nog niet aan (met deze uit 2 delen bestaande film)
Redenen?
1. als die film uit 2 avi's bestaat dan zal je ook vast 2 .srt bestanden hebben. Beide delen kun je dan het best apart behandelen, ondertitelen en branden.
2. het samenvoegen van die beide delen gaat ook best wel lukken, maar da's weer een hoofdstuk apart, m.a.w. nu nog niet aan beginnen.

Als je 2 avi's hebt, dan zou ik het volgende doen:
Start Nero Vision Express en laat deel 1 encoderen. Je krijgt dan de bekende video_ts map. ALS dat gebeurt is, kun je een van de tutorials volgen.

Degene die ik daarvoor gebruik (2e van boven, linker rijte) is:

S)VCD Ondertiteling Permanent
Van DivX naar (S)VCD

Ondertiteling wordt permanent in de film gezet en kan er dus niet meer uitgehaald worden.

DivX 2 (S)VCD Ondertiteling

encoderen? ah, sorry da ik zoveel vraag maar dit is de eerste keer:p

ik heb nero vision express maar waar vind ik encoderen?
 
Start Vision Express en kies dan de bovenste optie, "DVD maken" -> "DVD video" -> "video bestanden toevoegen"

dan krijg je een verkennerschermpje aangeboden waarin je de .avi kunt selecteren.
Selecteer de avi en na korte tijd wordt die in het witte vak geplaatst.

Klik op "volgende" en klik op OK in het popup venstertje. Volgende popupje kies je voor "sluiten".

Zo wandel je vervolgens door alle schermpjes (doe niets, maar ga gewoon elke keer naar het volgende scherm) Alle aangeboden opties zijn meer voor "gevorderden".

Aan het eind kun je kiezen waar Vision Express de boel moet laten : DVD of harddisk.
Als je daar hebt gekozen waar het bestand naartoe moet start het encoderen automatisch. (advies : kies voor harddisk, je hebt nog niets aan de bestanden op een DVD)

Na 1,5 uur of zo vind je dan op de dvd of op de harde schijf de video_ts map.

DAN pas ga je met de tutorial de boel ondertitelen.

Suc6!

[edit] encoderen is eigenlijk niets anders dan het omzetten van een .avi bestand naar bestandjes die je aantreft in een video_ts map oftewel, bestandjes die nodig zijn om een film in een huis-tuin en keuken DVD speler af te kunnen spelen. [end of edit]
 
Laatst bewerkt:
Start Vision Express en kies dan de bovenste optie, "DVD maken" -> "DVD video" -> "video bestanden toevoegen"

dan krijg je een verkennerschermpje aangeboden waarin je de .avi kunt selecteren.
Selecteer de avi en na korte tijd wordt die in het witte vak geplaatst.

Klik op "volgende" en klik op OK in het popup venstertje. Volgende popupje kies je voor "sluiten".

Zo wandel je vervolgens door alle schermpjes (doe niets, maar ga gewoon elke keer naar het volgende scherm) Alle aangeboden opties zijn meer voor "gevorderden".

Aan het eind kun je kiezen waar Vision Express de boel moet laten : DVD of harddisk.
Als je daar hebt gekozen waar het bestand naartoe moet start het encoderen automatisch. (advies : kies voor harddisk, je hebt nog niets aan de bestanden op een DVD)

Na 1,5 uur of zo vind je dan op de dvd of op de harde schijf de video_ts map.

DAN pas ga je met de tutorial de boel ondertitelen.

Suc6!

[edit] encoderen is eigenlijk niets anders dan het omzetten van een .avi bestand naar bestandjes die je aantreft in een video_ts map oftewel, bestandjes die nodig zijn om een film in een huis-tuin en keuken DVD speler af te kunnen spelen. [end of edit]


ik heb dat gedaan en nu heb ik een Disc Image
lukt nouw nog steeds niet met ondertiteling :S
heb ik het verkeerd gedaan?
 
Met Vision Express ondertitel je niet, daarmee maak je van een .avi een video_ts map met daarin de bekende vob, bub en ifo files.
Met DEZE bestanden kun je met diverse progjes (tutorials in overvloed) de ondertiteling erbij gaan zetten............... maar dat stond OOK al in mijn vorige bericht.
 
Met Vision Express ondertitel je niet, daarmee maak je van een .avi een video_ts map met daarin de bekende vob, bub en ifo files.
Met DEZE bestanden kun je met diverse progjes (tutorials in overvloed) de ondertiteling erbij gaan zetten............... maar dat stond OOK al in mijn vorige bericht.

dat bedoel ik ook niet...ik krijg hem nu weer niet geopend met viruall dub
 
Met dat progje werk ik nooit, ik kan je dus helaas daaromtrent niet adviseren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan