DVB-T ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Berichten
884
Hoi,

afgelopen weekend is nederland 1 2 3 omgeschakeld naar DVB-T.

Nou schijn thet dat je nederland 1 2 3 moet kunnen ontvangen met een DVB-T antenne, een decoder is voor deze zenders niet nodig, heb ik me laten vertellen

Nou heb ik een laptop waarop staat DVB-T geschikt, dat klopt wel want als ik in duitsland zit en sluit alleen het antennetje aan kan ik alles ontvangen.

Nu schijnt het dat duitsland alles nog annaloog uitzendt.

Maar ik kan hier thuis in Nederland niks ontvangen op mijn laptop, nu hoorde ik weer zeggen dat nederland het wel digitaal uitzend maar dat het toch omgezet moet worden naar annaloog, en dat er een tuner tussen moet.

Een tuner is in mijn ogen ook een DVD-recorder maar als ik deze er tussen mijn laptop en DVB-T antenne plaats, krijg ik geen ontvangst


Als ik een decoder leen van iemand anders en plaats op de gewone tv (van KPN) dan heb ik perfect beeld (80%), dus ontvangst heb ik wel in huis.


Wie kan me meer duidelijkheid geven, moet ik nog iets tussen mijn laptop en DVB-T antenne plaatsen.


Zelf denk ik dat die sticker op me laptop (DVB-T) geschikt alleen wil zeggen dat er een DVB-T antenne op geplaats kan worden, maar dat er niks van een decoder in me laptop zit.

Ik wacht op jullie antwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan