foto's op cd of dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdl51

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
9
Ik heb een redelijk aantal foto's (en ook een paar filpmjes die ik met mijn fototoestel heb gemaakt) in mappen op mijn pc staan en wil die nu branden om via de dvdspeler en tv te kunnen bekijken.
Ik heb het via het met de pc meegeleverde programma Nero vandaag via "data"op een dvd gebrand maar de dvd werkt niet in de dvdspeler. Ik heb dus iets fout gedaan, maar ik ben een leek op dit gebied.

-Kan ik de foto's en filpjes het beste op een Cd of DVD branden.
-Wat is een heel eenvoudig brandprogramma.
-Is er ergens een handleiding te vinden?

Alvast heel hartelijk dank voor de hulp
 
Welk type DVD heb je gebruikt? + of -
Heeft je DVD speler misschien voorkeur voor een + of -
Wanneer je een multisession DVD hebt gemaakt moet je deze misschien eerst afsluiten voordat hij gelezen kan worden door de speler.

Wat de andere vragen betreft;
Afhankelijk van de hoeveelheid foto's kun je kiezen voor cd of dvd. Maakt eigenlijk niet veel uit.
Zelf gebruik ik altijd Nero, bevalt mij goed.
Voor de Nero handleiding moet je op de site van nero zijn.

Groetjes,
Neleke
 
Welkom op Helpmij. :)

Je vraag is verplaatst naar een geschiktere sectie, succes met je probleem verder.
 
Buitendat moet je er ook rekening mee houden dat veel DVD-spelers moeite hebben met grote hoeveelheden bestanden. Ik heb hier op helpmij al gezien dat dure DVD-spelers er niet mee om konden, terwijl mijn goedkoop aldi-ding het wel kan.

James :)
 
Ik heb een hele eenvoudige dvd-speler, een paar jaar geleden bij Blokker gekocht.
Ik weet niet of het + of - is, maar ik heb wel begrepen dat het waarschijnlijk niet uitmaakt en dat ik met + de meeste kans maak.
Ik heb de DVD wel afgesloten.
 
Ja, op mijn pc kan ik de dvd wel afspelen.
Zou het misschien komen dat ik de dvd niet in de dvdspeler op de tv kan afspelen, doordat ik de foto's als databestanden heb gebrand?

Op de gebrande dvd heb ik alleen foto's gebrand; aan de filpjes ben ik nog maar niet begonnen.
 
Hoe zou je ze anders moeten branden? Foto's horen wel als DATA gebrand te worden. Ik denk dat het hier een probleem is van overvloed. DVD-spelers hebben iets tegen een overvloed aan bestanden. Je zou kunnen teruggrijpen naar programma's die foto's in een fotoshow op dvd zetten. Spijtiggenoeg zijn er daar niet veel gratis programma's in.
 
Weet je wel een eenvoudig gratis programma of evt een trial versie. Dan kan ik voor afloop van de geldigheidstermijn de foto's en filmpjes misschien wel goed op dvd branden. Alvast dank voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan