audio codec ontbreekt, waar kan ik die vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Berichten
347
Hoi,

Sinds drie dagen heb ik bij bepaalde bestand geen geluid. Vooral bij video bestanden. Ik heb k-lite codec gedeinstalleerd en ook uit het register laten verwijderen door Ccleaner. Daarna weer geinstalleerd.
Ik krijg een melding waar staat dat een bepaald audio codec niet kan worden gevonden. Hoe ik ook heb gezocht ik weet niet waar ik deze codec vinden. Kan iemand mij helpen en vertellen waar ik dit bestand kan vinden? Hieronder de mededeling die ik krijg:

Rage_1.wmv::Raw Audio 0
ACM Wrapper::Output

Media Type 0:
--------------------------
Audio: PCM 44100Hz stereo 1411Kbps

AM_MEDIA_TYPE:
majortype: MEDIATYPE_Audio {73647561-0000-0010-8000-00AA00389B71}
subtype: MEDIASUBTYPE_PCM {00000001-0000-0010-8000-00AA00389B71}
formattype: FORMAT_WaveFormatEx {05589F81-C356-11CE-BF01-00AA0055595A}
bFixedSizeSamples: 1
bTemporalCompression: 0
lSampleSize: 4
cbFormat: 18

WAVEFORMATEX:
wFormatTag: 0x0001
nChannels: 2
nSamplesPerSec: 44100
nAvgBytesPerSec: 176400
nBlockAlign: 4
wBitsPerSample: 16
cbSize: 0 (extra bytes)

pbFormat:
0000: 01 00 02 00 44 ac 00 00 10 b1 02 00 04 00 10 00 ....D¬...±......
0010: 00 00 ..


Media Type 1:
--------------------------
Audio: PCM 44100Hz stereo 1411Kbps

AM_MEDIA_TYPE:
majortype: MEDIATYPE_Audio {73647561-0000-0010-8000-00AA00389B71}
subtype: MEDIASUBTYPE_PCM {00000001-0000-0010-8000-00AA00389B71}
formattype: FORMAT_WaveFormatEx {05589F81-C356-11CE-BF01-00AA0055595A}
bFixedSizeSamples: 1
bTemporalCompression: 0
lSampleSize: 4
cbFormat: 18

WAVEFORMATEX:
wFormatTag: 0x0001
nChannels: 2
nSamplesPerSec: 44100
nAvgBytesPerSec: 176400
nBlockAlign: 4
wBitsPerSample: 16
cbSize: 0 (extra bytes)

pbFormat:
0000: 01 00 02 00 44 ac 00 00 10 b1 02 00 04 00 10 00 ....D¬...±......
0010: 00 00 ..


Alvast bedankt:thumb:
 
Helaas, ik heb gedownload wat het programma vroeg, maar ik heb nog steeds geen geluid bij sommige bestanden:(
 
start -programas - zoom player -restore defeult ...

en de zoomplayer vervolgens weer opstart geeft hij dan nog codecs aan? zo nee dan zijn ze allemaal geinstaleerd.

en weet je niet sinds waneer het is ofzo of is het een appart formaat. of en zeer hoge bitrate dus dat je pc het misschien gewoon niet aan kan(lijkt me niet logisch maar je weet maar nooit)
 
Er staat nu niets meer aangegeven. Maar er schiet me plotseling iets te binnen. Hier heb ik niet aangedacht. (sorry waarschijnlijk erg stom van me om niet direct te vermelden.) Maar ik heb zondag een hijacklog geplaats op Nucia en ben daar geholpen. Maar ik kan me niet herinneren of ik maandag of gisteren nou wel gelijke bestanden kon downloaden of niet...:( :confused: :(
Oof, ik geloof dat ik even helemaal de draad kwijt ben...
 
ik begrijp dat het dus om filmpjes van een website gaat? mogelijk zit er iets achter van 1 of andere volgens hun verplichte plugin maar meestal met een hoop reclame **** en zo. dus ik denk dat het veiliger is om die filmpjes niet te kijken en anders die plugin te downen. maar dan moet ie er ergens op de site bijs taan.
 
Nee, het gaat om een filmpje van een vriend, via rapidshare. Het is een .wmv file...veel andere files doen het wel gewoon. kunnen er per ongeluk wmv files verwijderd zijn?
 
dat is best mogelijk maar dan zou je windows media player opnieuw moeten instalren.

11 is uit ziet er allemaal wel leuk uit. probeer het eens.
 
Oh ja, hehe, dat is het denk ik niet...ook op mediaplayer classic doet ie het niet... of zal dat met elkaar samenhangen:eek:
 
ik denk het wel uit jou verhaal maak ik op dat de officele windowsmedia codec absent of beschadigt is. maar anders instaleer je windows media encoder 9 ik denk dat ie ook automatisch de codec instaleert.
 
Nou wordt ie nog gekker:shocked: Nu speelt het bestand wel geluid af in wmp10 maar is het beeld heel erg slecht (blokken). In media player classic speelt het juist wel het beeld perfect maar geen geluid...:confused:
Oh en in wmp kunnen sommige andere bestanden die het eerst wel deden ineens niet meer worden afgespeeld.
ps.

wmp x nog niet her geinstalleerd.
 
He, het is opgelost:) Ik had eerder vandaag al K-lite codecs gedownload, maar probeerde het nog maar een keer dmv de bovenstaande link. Ik kreeg toen wat mogelijkheden die ik optioneel kon installeren. En toen bleek, toen ik goed keek, dat de audio helemaal niet aan was gevinkt. Ha! Dus toen gekozen voor 2.0 (stereo) en ja uiteindelijk werkt alles. Waarom ik dat niet bij de vorige installatie van K-lite heb gezien:confused: (gevonden via google en k-lite codecs).

Nou ja, het werkt weer.

Killer; harstikke bedankt voor je hulp!:thumb: en ook Gimli bedankt voor dat zetje om het toch nog maar eens voor de derde! keer vandaag te installeren:D
 
Oh, iets te voorbarig?:confused: Op media player classic werkt het wel, maar niet op WMP. Zag wel dat je bij de installatie van K-lite daar iets mee kon doen. Ik zoek nog even verder dus:) (laat hem wel op opgelost staan trouwens:) ):rolleyes:
 
computer wel opnieuw opgestart? en speelt hij bij dat mannetje wel goed af? is het een zelf gemaakte filmpje misschien onhandig formaat of veel te groot.

en update de drivers van je geluidskaart voor de zekerheid eens.
 
Ik geloof dat nu alles wel weer naar behoren werkt. Sommige files speelt ie alleen goed af op classic player (waarbij geen full screen functie zit?) en anderen ook op wmp. Dit is altijd zo geweest bij mij:p :rolleyes:

Bedankt voor de hulp allen:thumb:
 
Ik geloof dat nu alles wel weer naar behoren werkt. Sommige files speelt ie alleen goed af op classic player (waarbij geen full screen functie zit?) en anderen ook op wmp. Dit is altijd zo geweest bij mij:p :rolleyes:

Bedankt voor de hulp allen:thumb:

bij classic player zit wel full screen functie

iets van alt+enter uit mijn hoofd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan