Realtek AC97 driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

haes2006

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
Berichten
4
Na opstarten Winamp (na installatie driver ) geeft het systeem (WinXP home SP2) goed geluid. Na opstarten van Media player verschijnt de volgende mededeling in beeld: Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze. Na opnieuw installeren en media player opstarten doet het geluid het daar wel maar niet via Winamp, deze geeft dezelfde melding.
Bij systeem, harware, apparaatbeheer staat geen geel uitroepteken, ook als ik op bijwerken van de driver klik geeft deze aan dat die volledig functioneel is en er geen nieuwere is. Na verwijderen van de hele realtek software(via conf scherm software) en opnieuw installeren wordt aangegeven dat deze software niet XP compatibel is..>gekozen voor doorgaan en dan doet een van beide players het wel weer.

Deze PC is een Pavillion van HP , en op dit moment niet in mijn bezit maar kan iemand een oplossing bieden???:evil: De drivers op de realtek site verhelpen het probleem dus niet en de PC heeft tot eergisteren feilloos bestanden afgespeeld

alvast bedankt
 
Welkom op de HelpMij Site...

Een raar probleem.

Bij mij is 't zo dat een geluidsbestand maar door één toepassing gelijk kan worden gebruikt.
Probeer ik dus een bestand over 2 toepassingen tergelijk te gebruiken, dan krijg ik zo'n soortgelijke foutmelding.

Er is een site voor drivers, driverguide. Je kunt jezelf gratis aanmelden, waarna je toegang krijgt tot een aanzienlijke hoeveelheid drivers.

http://members.driverguide.com/index.php

Een snelle search voor RealTec AC97 gaf me meer dan 100 drivers, ook voor WinXp
't Lijkt me sterk dat er geen bruikbare tussen zit.
:)
 
Laatst bewerkt:
helaas

Het is niet zo dat ik ze alle twee tegelijk heb laten spelen.Na elkaar en dan komt het tot
deze melding. het lijkt wel of er iets in de cache blijft hangen
Ik ben ook op driver guide geweest alle drivers daar hebben hetzelfd resultaat

heeft iemand nog een anders oplossing?

:)
 
't Komt me voor dat al de drivers geprobeert hebben nogal sterk is, want dan ben je de hele nacht zoet geweest.;)

Eerst speelt je Mediaplayer wel en WinAmp niet.
Na opstarten speelt WinAmp wel en Mediaplayer niet.

Ik zelf zou allang tevreden zijn dat ie speelt, maar je wilt blijkbaar beiden.:rolleyes:

Waar ik nu eerder aan denk (als de computer 't tot eergisteren) goed heeft gedaan, is dat er iets met de bestandsindeling van één van de twee spelers is gebeurt. WinXp regelt deze zelf, dus zul je in de bestandsindeling van de spelers kunnen gaan zoeken.
Nog een mogelijkheid is dat een van je spelers de voorkeurinstelling kiest, waardoor de andere uitgesloten wordt.

Omdat WinXp zelf aangeeft dat de software niet compatible is, zul je volgens mij genoegen moeten nemen met 't feit dat één van je spelers tenminste werkt.:)

Of meer gegevens doorgeven, Everest log bv.
 
Wat ik nog zou doen is: installeer de Realtek AC'97 driver op zo'n manier dat WMP het doet. Geeft daarna Winamp een foutmelding, kijk dan bij Options, Preferences, Plug-ins, Output. Als de DircetSound output (out_ds.dll) is geselecteerd, kies dan voor de wave Output (out_wave.dll). Waarschijnlijk is je probleem dan opgelost. (Of andersom.)
 
bedankt

ik ga de opties bij winamp proberen, probleem ligt niet bij mijn pc maar die van mijn oom...allemaal bedankt voor de reacties en als het opgelost is zal ik de vraag op gesloten zetten

fijne kerstdagen en een goed 2007

Hans
 
probleem opgelost

na updaten van de mediaplayer is het probleem opgelost, waarschijnlijk was het een beschadigde dll

bedankt voor de hulp:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan