internet met twee computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

Beneden bij ons staat een pc waarmee we onderanderen internetten.
We zitten bij 12move
Ik heb een adsl modem van Zyxel prestige 600 serie (geschikt voor isdn)

Nu wil mijn zoontje ook internet op zijn pc in de slaapkamer.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Ik heb mij al laten vertellen dat ik een router nodig heb.
Mijn plan is het volgende:

Router kopen, mijn bestaande adsl modem hierop aan sluiten, dan voor mijn zoontje's pc een draadloos netwerkkaart kopen zodat mijn zoontje hierop draadloos kan internetten.
Zou het zo kunnen werken?
Ik hoor wel in mijn omgeving dat als ik het zo zou doen het heel moeilijk in stellen is omdat de ene draadloos is en de andere niet.
Wie heeft er tips?
 
Sja, dat instellen is voor de 1 een eitje en voor de ander lastig.
Als je nu al twijfelt: kijk eens of je een handig neefje of nichtje o.i.d. in de buurt hebt. Het principe is eenvoudig, de praktijk nogal eens weerbarstig.
 
Hallo,

Beneden bij ons staat een pc waarmee we onderanderen internetten.
We zitten bij 12move
Ik heb een adsl modem van Zyxel prestige 600 serie (geschikt voor isdn)

Nu wil mijn zoontje ook internet op zijn pc in de slaapkamer.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Ik heb mij al laten vertellen dat ik een router nodig heb.
Mijn plan is het volgende:

Router kopen, mijn bestaande adsl modem hierop aan sluiten, dan voor mijn zoontje's pc een draadloos netwerkkaart kopen zodat mijn zoontje hierop draadloos kan internetten.
Zou het zo kunnen werken?
Ik hoor wel in mijn omgeving dat als ik het zo zou doen het heel moeilijk in stellen is omdat de ene draadloos is en de andere niet.
Wie heeft er tips?

Ik heb op dit forum een gelijk vraag over gestart.
Ik loop namelijk stage en iemand had het ook zo.( modem > router en hier hadden ze een bedraad en een draadlose verbinding.) En dit gaf alleen maar problemen.
De verbinding begaf het om de 15 minuten.
Is het niet mogelijk om een draad naar uw zoons slaapkamer te trekken?
Hopelijk heb ik u iets geinformeerd... hoor het..
Greetsz Thooms.
 
Als de laptop bekabeld aangesloten mag worden kan het in elk geval simpel en goedkoop.

Een multipc-modem/router ineen hoeft maar weinig te kosten. Op menig veilingssite voor ongeveer 20 euro.

Koop anders eventueel een multipc-modem/router met mogelijkheid voor bekabelde én draadloze verbinding.

Bij wisselen van provider of verlengen van abonnement, wordt nog wel eens een multipc-modem aangeboden aan klanten welke er al een hebben. Deze (nieuwe) modems worden dan voor weinig aangeboden.

Het instellen van een modem/router voor je provider is overigens niet moeilijk. Bij menig apparaat kun je tegenwoordig zelfs gewoon je provider kiezen in de configuratie en de instellingen van het modem gaan dan "vanzelf"! Andere PC's of laptops kun je dan gewoon inpluggen. Wel even de instellingen voor internet op elke computer even goed zetten natuurlijk. Maar daar is ook weer zo nodig genoeg info over te krijgen.

Succes, Dick
 
Ik heb toevallig vandaag een wireless router gekocht van Linksys (wrt54g).
Ik was vooraf ook een beetje angstig over de stabiliteit van de verbinding (van de huiskamer naar de zolder).

Ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden!! De verbinding is zeer goed en stabiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan