videofout mediacenter

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualstudio

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
36
Met mijn nieuwe laptop kreeg ik het besturingssysteem windows mediacenter edition 2005 mee.
Het mediacenter echter werkt niet naar behoren. Ik kan namelijk geen enkel videobestand afspelen. (Dvd's gaan echter wel)
In windows lukt het wel om al dze bestanden vlekkeloos af te spelen.
Wanneer ik in mediacenter dit probeer krijg ik telkens opnieuw een videofout te zien:"Videofout: Bepaalde bestanden die zijn vereist om videobeelden af te spelen, zijn niet geïnstalleerd of werken niet naar behoren. Start Media Center opnieuw en/of start de computer opnieuw op. "

microsoft lijkt het probleem te kennen, maar dat is dan ook al...(http://support.microsoft.com/kb/920076/nl)

weet iemand wat te doen?
 
wel, eerlijk gezegd weet ik da niet, ik weet niet welke codecs ik exact moet downloaden. ik heb er wel al een heleboel gedownload. een of ander k-lite pakket en dan heb ik ook powerdvd 6 geinstalleerd,....
 
Zou eerst al de extra rommel er af halen.

En dan eens opgeven wat XP aangeeft wat het mist
 
punt is alleen dat er niet verteld wordt wat ik mis... er wordt gewoon aangegeven dat ik 'bestanden' mis...
daar blijft het dan ook bij, wat ik ook installeer of daarna weer deinstalleer:confused:
 
Doe eens

Ga naar Start>Uitvoeren, typ in het venster:
sfc /scannow (sfc spatie /scannow)
Je hebt wel de installatie cd-rom van Windows XP
erbij nodig, want er wordt naar gevraagd.

Nee heb je,en wie weet
 
Met mijn nieuwe laptop kreeg ik het besturingssysteem windows mediacenter edition 2005 mee.
Het mediacenter echter werkt niet naar behoren. Ik kan namelijk geen enkel videobestand afspelen. (Dvd's gaan echter wel)
In windows lukt het wel om al dze bestanden vlekkeloos af te spelen.
Wanneer ik in mediacenter dit probeer krijg ik telkens opnieuw een videofout te zien:"Videofout: Bepaalde bestanden die zijn vereist om videobeelden af te spelen, zijn niet geïnstalleerd of werken niet naar behoren. Start Media Center opnieuw en/of start de computer opnieuw op. "

microsoft lijkt het probleem te kennen, maar dat is dan ook al...(http://support.microsoft.com/kb/920076/nl)

weet iemand wat te doen?

Ja ik weet wat je moet doen.. ik had het zelfde probleem.
Maak een nieuwe gebruiker aan met admin rechten.
Verplaats alles onder de oude naam naar de nieuwe gebruiker.. (favoriten, foto's documenten, bureau blad, e.d. ) Afmelden en onder de nieuwe gebruiker aanmelden.

ff testen.. kijk onder de nieuwe gebruiker of alles weer werkt en dan de oude gebruiker wissen.

Nadeel is wel dat een aantal instellingen in mce opnieuw aangepast moeten worden..
Maar reeds geprogrameerde opnamens en radio instellingen zijn er allemaal nog.
zo ook de volgorde van de kanalen..

eigenlijk een eitje... het was even zoeken.. maar er toch zelf achter gekomen.. :D
suc6
 
@edwinroos,

Welkom op Helpmij.:)

Graag de volgende keer even naar de datum van een topic kijken. Deze is van 2006, dus lang niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan