S/Pdif

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualstudio

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
36
Op mijn laptop bevind zich naast een hoofdtelefoonuitgang ook een s/pdif uitgang.
Aangezien ik deze graag zou gebruiken met mijn decoder, wil ik dus weten hoe ze te gebruiken.

ik heb een laptop Hp pavilion 9039
Ik heb reeds een optische kabel met zo'n miniplugadapter geprobeerd, maar dat werkte dus niet. Ook heb ik al een adaptertje gebruikt die het geluid splits in een RCA-mono en RCA-stereo, dan heb ik de monokant via coax-kabel verbonden met mijn decoder, maar ook hier geen geluid...

Maar ik denk eigenlijk dat mijn grootste probleem is dat ik niet weet hoe ik s/pdif aanzet.
Op mijn laptop zit een Conexant High Definition audiochip met de bijhorende software. Ik vind echter nergens een optie om in te stellen dat ik digitale output wil!

Moet ik andere software instaleren, welke kabel heb ik nodig om de q/pdif out van mijn laptop met de coax-in of de optical- in van mijn decoder te verbinden (Z-5500)?

Grtz
 
Wat bedoel je met decoder?
Die Spdif(Sony/Philips digital interface)is een digitale audio output.
Die kan je dus in een apparaat stoppen die daar mee om kan gaan.
 
Wel ik heb een decoder die weg weet met dat signaal in mijn geval een z-5500 van Logitech.
Maar mijn probleem is eigenlijk waarschijnlijk softwarematig, ik weet niet hoe ik digitaal geluid uit mijn s/pdif poort haal
 
Waarschijnlijk gewoon via je ingegebouwde mixer, te bereiken via dat luidsprekertje rechtsonderin je taakbalk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan