Reclame verwijderen; hoe moet dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Hallo allemaal, vergeef me een vraag die vast al 1000 keer is gesteld, maar ik ben een totale newbie op dit gebied.
Ik neem TV op met mijn computer en krijg dan een mpg-file. Die zet ik met VSO Divx to DVD om naar "DVD" en vervolgens brand ik het: werkt goed, iedereen happy.
Wacht even: bijna happy want al die stomme reclame zit er nog in.
Mijn vraag is dus: wat is een goed en vooral makkelijk programma om op MPG of op DVD nivo de reclame eruit te snijden.
Liefst freeware maar ik wil voor een goed programma best betalen.
Graad advies!
 
Ok, dat lijkt goed te lukken; hartelijk dank!
 
Laatst bewerkt:
Windows Movie Maker.

Het werkt wel goed, maar dan krijg ik een wmv-file en die kan ik weer niet naar dvd krijgen zonder weer allerlei programma's te moeten kopen.
Welk formaat moet ik kiezen om dat ook voor elkaar te krijgen: ik wil het liefst mpg of rechtstreeks dvd (vob) uiteraard.
Graag advies.

Rob
 
Heb je niet toevallig het brandprogramma Nero?
Die doet dat automatisch voor je.
En ik meen dat daar ook gratis alternatieven voor zijn, kwestie van even met Google aan de slag.
 
Heb je niet toevallig het brandprogramma Nero?
Die doet dat automatisch voor je.
En ik meen dat daar ook gratis alternatieven voor zijn, kwestie van even met Google aan de slag.

Mijn Nero (R6) kan van WMV geen dvd maken; die wil per sé VOB hebben.
Ik heb al zitten google'en maar alle programma's kosten geld. Nu vind ik dat niet zo heel erg als ik dan maar iets goeds heb.
Ik heb wat gespeeld met UltraWMV converter ($20) maar houd me graag aanbevolen voor beter advies.
 
Dankjewel AJ, maar dit helpt niet echt.
Die programmaatjes zijn prima alternatieven voor Nero, maar dat was mijn probleem niet.

Mijn probleem is als volgt:
1. Ik neem TV op naar de hard disc; het resulterende bestand is mpg.
Vroeger converteerde ik dat met VSO Divx to DVD en brandde het resultaat, wat dan leesbaar was op mijn TV-DVD.
2. Nu ga ik het mpg-bestand bewerken (om de reclames eruit te halen) en doe dat cf jouw advies met Moviemaker. Maar, helaas daar komt geen mpg file uit maar een avi of een wmv bestand.
3. VSO Divx to DVD kan geen WMV aan maar wel AVI; dus nu kan ik die avi omzetten naar DVD enz.

Het enige probleem is dat dit oneindig lang duurt: de conversie van Moviemaker duurt 1 1/2 uur en de conversie van avi naar dvd ook nog eens zo lang. Daarna nog branden. Kortom ik ben met een opname van oorspronkelijk 2 uur (na verwijdering reclame 1 1/2 uur)
zo'n uurtje of 4 bezig (na de opname) ....
Kan dat niet met een slimmer programma wat sneller: ik zoek dus iets als Moviemaker dat direct vob kan produceren.
 
Dat het zolang duurt, wordt mede bepaald door je processor, RAM geheugen en eventuele andere lopende applicaties.
Het converteren van beeld kost nu eenmaal erg veel rekenkracht.
'Tuurlijk zijn daar andere programma's voor, maar die kosten geld.
Ik heb zelf erg goeie ervaringen met Adobe Premiere, maar ook Pinnacle en Ulead hebben daar programma's voor.
 
Dat het zolang duurt, wordt mede bepaald door je processor, RAM geheugen en eventuele andere lopende applicaties.
Het converteren van beeld kost nu eenmaal erg veel rekenkracht.
'Tuurlijk zijn daar andere programma's voor, maar die kosten geld.
Ik heb zelf erg goeie ervaringen met Adobe Premiere, maar ook Pinnacle en Ulead hebben daar programma's voor.

Ok, duidelijk, dankjewel
Ik denk dat ik eerst maar even zo ga proberen en als ik echt ongeduldig wordt, een van die programma's aanschaf. Waarschijnlijk dat ik dan eerst bij Pinnacle ga kijken, want daar is ook mijn tuner en bijbehorende software van.

Rob
 
Verwacht er geen wonderen van.
Met een van die andere programma's, gaat het niet opeens 2X zo snel.
 
Verwacht er geen wonderen van.
Met een van die andere programma's, gaat het niet opeens 2X zo snel.

Des te meer reden om eerst maar eens wat aan te rommelen met wat ik heb. Ik zal het ook eens onder Vista proberen, hoewel ik niet verwacht dat het iets uitmaakt; dat is totnutoe mijn ervaring daarmee.
 
Zit er bij je nero geen Nerovision?
Met nerovision kan je namelijk vrij gemakkelijk opnames bewerken, & gelijk naar DVD bestanden laten omzetten. (ook zelfs nog een leuk menutje erbij :))
 
Zit er bij je nero geen Nerovision?
Met nerovision kan je namelijk vrij gemakkelijk opnames bewerken, & gelijk naar DVD bestanden laten omzetten. (ook zelfs nog een leuk menutje erbij :))

Nee, mijn Nero kwam gepackaged bij de DVD-speler en is vrij kaal. Het is R6, trouwens en ik begrijp dat er een R7 is, want daar krijg ik steeds reclames van.
 
Windows Movie Maker.


Word er echt windows movie maker geadviseerd? Uit die prog komt echt SLECHT kwaliteit man.

Download via internet een trail versie van... pinacly studio 10 bijvoorbeeld... of de goedkoopste programma van videobewerking dat er bestaat...

nog steeds beter dan microsoft windows movie maker


( DOWN WITH BILL GATES!!! )
 
Word er echt windows movie maker geadviseerd? Uit die prog komt echt SLECHT kwaliteit man.

Download via internet een trail versie van... pinacly studio 10 bijvoorbeeld... of de goedkoopste programma van videobewerking dat er bestaat...

nog steeds beter dan microsoft windows movie maker


( DOWN WITH BILL GATES!!! )

Wat schiet TS op met dit soort opmerkingen, als ik vragen mag?
Ik snap dat je nieuw bent op dit forum, maar hier schiet niemand wat mee op.
Moviemaker is een prima programma om het een en ander onder de knie te krijgen wat videobewerking betreft.
Wanneer je het een en ander een beetje door hebt is Pinnacle(ja, zo schrijf je dat)een redelijk alternatief, maar Adobe Premiere absoluut een betere.
Niet die prog, maar dat prog, dus.

Wanneer je het echt zo slecht voor hebt met dhr. Gates, dien je je te vervoegen op een forum met Mac apparatuur denk ik.
 
Wat schiet TS op met dit soort opmerkingen, als ik vragen mag?
Ik snap dat je nieuw bent op dit forum, maar hier schiet niemand wat mee op.
Moviemaker is een prima programma om het een en ander onder de knie te krijgen wat videobewerking betreft.
Wanneer je het een en ander een beetje door hebt is Pinnacle(ja, zo schrijf je dat)een redelijk alternatief, maar Adobe Premiere absoluut een betere.
Niet die prog, maar dat prog, dus.

Wanneer je het echt zo slecht voor hebt met dhr. Gates, dien je je te vervoegen op een forum met Mac apparatuur denk ik.


Ten eerste... ik kom hier met een mening... IK vind dat windows movie maker met slecht kwaliteit films bewerkt.

DAARNA raad ik aan om Pinnacle te gebruiken ( dus adviseer ik hem om een andere programma te gebruiken ) WAT veel makkelijker is ( vind ik ) dan windows movie maker EN nog veel leuker is om te gebruiken.

Deze diss... van jou... is dus NERGENS voor nodig mijn vriend.
 
Ik ben jouw vriend niet en met deze toon zullen we dat ook niet snel worden.

Wanneer je de topic eens goed doorleest en dan ook helemaal, zal je ontdekken dat ik in het begin, behalve WMM, ook programma's van Pinnacle, Ulead en Adobe heb aangeraden.
Dus eerst lezen voordat je uit dit vaatje tapt.
Verder vind ik dat je niet erg vriendelijk overkomt, zeker niet als je in ogenschouw neemt dat je net komt kijken op ons forum.
Disss?
Geen idee wat dat is, maar op ons forum gebruiken we ook de gewone Nederlandse taal.
 
Ik ben jouw vriend niet en met deze toon zullen we dat ook niet snel worden.

Wanneer je de topic eens goed doorleest en dan ook helemaal, zal je ontdekken dat ik in het begin, behalve WMM, ook programma's van Pinnacle, Ulead en Adobe heb aangeraden.
Dus eerst lezen voordat je uit dit vaatje tapt.
Verder vind ik dat je niet erg vriendelijk overkomt, zeker niet als je in ogenschouw neemt dat je net komt kijken op ons forum.
Disss?
Geen idee wat dat is, maar op ons forum gebruiken we ook de gewone Nederlandse taal.


O god blijven we door gaan...

DEFINITIE VAN EEN FORUM!!!

Mensen helpen, meningen geven, kletsen, foto's laten zien en ga zo maar door

IK HEB HET GELEZEN BEN NIET ACHTERLIJK!!!

En ik geef een MENING, ik vind nog steeds dat WINDOWS MOVIE MAKER belachelijk is... en pinacle veel beter is.

dat jij hierom zo'n grote scene van maakt vind ik al sowieso heel erg belachelijk...
 
Laatst bewerkt:
Ik raad ook aan om Pinnacle te gebruiken.
Maar jij leest het topic niet, dus zijn jouw opmerkingen totaal overbodig.
Overigens staat het topic allang op opgelost, dus is alles wat je ter berde brengt overbodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan