Windows Media Player & RealPlayer spelen geen MPEG af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lEEnE

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
28
Hallo,

Ik heb een probleem :( bij het afspelen en bewerken van mijn MPG en MPEG bestanden. (AVI bestanden worden wel goed afgespeeld) MPG en MPEG bestanden kan ik nu alleen afspelen in Nero Show Time. Zowel Windows Media Player als RealPlayer geven momenteel de foutmelding "Het bronfilter voor dit bestand kan niet worden geladen." Eerst had ik een ander foutmelding "Kan het bestand niet afspelen. Dit kan optreden wanneer er een probleem optreedt in een onderdeel van een ander programma of het besturingssysteem en het probleem niet aan de speler wordt gerapporteerd." met fout code "You've encountered error message C00D11B1 while using Windows Media Player"

Via een tip :thumb: hier op het Forum heb ik alle Samsung software verwijderd en hierna kreeg dus de 1e melding. Het bewerken gaat ook niet zelfs niet in Nero Vision. Hier krijg ik de melding dat het bestand niet kan worden toegevoegd.

90% van mijn mpeg bestanden zijn video opname die ik via de TV kaart heb overgezet (opgenomen) door mijn videocamera te laten afspelen en de input source te wijzigen zodat ik het videosignaal gewoon kon opnemen. Mijn tv kaart maakt er mpeg bestanden van iets meer als 4 GB. Het vervolg komt dan automatisch in het volgende file (2) etc. De overige 10% is binnen gekomen via de mail als funny video's, en zijn gedownload.

Nu begin ik te twijfelen (wanhopen) of mijn bestanden wellicht zijn beschadigd of dat ik instellingen mis op mijn pc.

Elk commentaar, opmerking en tip is meer dan welkom.

Alvast bedankt voor de moeite,

En voor iedereen alvast

:thumb: DE BESTE WENSEN VOOR EEN GEWELDIG 2007 :thumb:
 
Heb je in WMP11, Extra, Opties, ingesteld dat codec's automatich moeten worden gedownload? (Zie bijgaande afbeelding.) Zo niet, dan zou ik daarmee beginnen.
Ook worden erg veel problemen behandeld in de WMP-FAQ mocht je probleem toch nog blijven.
.
 

Bijlagen

  • WMP11_Opties.jpg
    WMP11_Opties.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 174
Ik had hetzelfde probleem.
Heb wmp 11 en codecspack verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
 
Ondertussen zijn mijn bestanden getest op een andere PC en het ligt (gelukkig) niet aan mijn bestanden.

Ik had ook WMP11 compleet met de instelling over het automatisch downloaden van de codex maar die heb ik ondertussen gedeinstalleerd. Omdat daarmee probleem niet overging heb ik WMP10 ook gedeinstalleerd en zit ik nu op WMP9. En het werkt nog steeds niet. Ik wil eigenlijk eens onderzoeken of ik met mijn recovery CD windows opnieuw kan installeren zodat ik daarmee tenminste een "verse" start kan maken.

Wat ik eigenlijk nog het minst begrijp zijn de problemen met het afspelen met de realplayer en dat Nero de bestanden niet kan inlezen in Nero Vision terwijl Nero Show time het bestand wel kan afspelen. Ergens moeten er iets door beide worden gebruikt wat bij mij defect is.

Ik ga wel mijn WMP weer update naar WMP11 en ik hoop dat hij dan wel alle codexbestanden meeneemt.

Hopenlijk zijn er nog meer tips en/of opties om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt, Leen
 
reactie

alvast bedankt voor de reactie´s.

Ik heb mediaplayer 10 erop staan en van de een op andere dag geeft hij geen geluid meer bij het afspelen van dvd´s. Ook werkt hij niet in nero 7 Showtime en in powerDVD.

Wie kan mij helpen.

Rayman76
 
Hallo,

Ik heb een probleem :( bij het afspelen en bewerken van mijn MPG en MPEG bestanden. (AVI bestanden worden wel goed afgespeeld) MPG en MPEG bestanden kan ik nu alleen afspelen in Nero Show Time. Zowel Windows Media Player als RealPlayer geven momenteel de foutmelding "Het bronfilter voor dit bestand kan niet worden geladen." Eerst had ik een ander foutmelding "Kan het bestand niet afspelen. Dit kan optreden wanneer er een probleem optreedt in een onderdeel van een ander programma of het besturingssysteem en het probleem niet aan de speler wordt gerapporteerd." met fout code "You've encountered error message C00D11B1 while using Windows Media Player"

Via een tip :thumb: hier op het Forum heb ik alle Samsung software verwijderd en hierna kreeg dus de 1e melding. Het bewerken gaat ook niet zelfs niet in Nero Vision. Hier krijg ik de melding dat het bestand niet kan worden toegevoegd.

90% van mijn mpeg bestanden zijn video opname die ik via de TV kaart heb overgezet (opgenomen) door mijn videocamera te laten afspelen en de input source te wijzigen zodat ik het videosignaal gewoon kon opnemen. Mijn tv kaart maakt er mpeg bestanden van iets meer als 4 GB. Het vervolg komt dan automatisch in het volgende file (2) etc. De overige 10% is binnen gekomen via de mail als funny video's, en zijn gedownload.

Nu begin ik te twijfelen (wanhopen) of mijn bestanden wellicht zijn beschadigd of dat ik instellingen mis op mijn pc.

Elk commentaar, opmerking en tip is meer dan welkom.

Alvast bedankt voor de moeite,

En voor iedereen alvast

:thumb: DE BESTE WENSEN VOOR EEN GEWELDIG 2007 :thumb:

Ik heb hetzelfde probleem, en volgens mij is het ook begonnen na het installeren van Samsung software. Ik draaide toen nog met MP9. Heb daarna XP SP2 eropgezet=MP10, hielp ook niet. Vervolgens MP11 zonder succes.
Ook ik kreeg de bovengenoemde melding. Na het upgraden naar MP10 alleen nog dat er een probleem is met het afspelen van het bestand. Ben nu de codec aan het downen die iets verderop in dit topic genoemd wordt. Hopelijk helpt dit.
Iemand nog andere tips? Het gaat alleen om mpg's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan