WMP: security component upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
121
Beste computerliefhebbers,


Ik probeer al tijden de player van de website van De Wedstrijden van Talpa te starten, maar daarbij krijg ik telkens een onherstelbare fout en wordt mijn browser afgesloten. Na de systeemcheck bleek dat ik een update nodig heb van mijn Windows Media Player, namelijk de security component upgrade.

Echter, als ik deze pagina opvraag, is de button 'upgrade' grijs en kan ik de upgrade dus niet doorvoeren. Ik heb al even gegoogled of ik een oplossing kon vinden, maar tot dusverre is het nog niet gelukt. Weet iemand hoe ik de betreffende upgrade kan activeren en downloaden?


Hartelijke groet,
Jeroen.
 
Op die pagina moest ik eerst toestemming geven voor het uitvoeren van een ActiveX-besturingselement. Daarna werd Upgrade actief.
Maar welke WMP heb je? Begin met WMP11 te installeren, want die upgrade is bedoeld om je machtiging te geven beschermde multimediabestanden af te spelen.
Dat is niet aan de orde als je op een website streaming-video wil afspelen.
Heb je de Adobe Flash Player 9 wel geinstalleerd?
 
Ik heb Media Player 11 geïnstalleerd, en deze upgrade is volgens mij inderdaad bedoeld voor het afspelen van beveiligde mediabestanden.

Wat is de toegevoegde waarde van Adobe Flash Player 9? Is dit relevant als het om bovenstaand probleem gaat?

Nog andere suggesties hoe ik de genoemde upgrade kan uitvoeren?



Groet,
Jeroen.
 
Ik heb Media Player 11 geïnstalleerd, en deze upgrade is volgens mij inderdaad bedoeld voor het afspelen van beveiligde mediabestanden.
Beveiligde bestanden op je PC die je met b.v. elke mediaspeler, ook externe, wilt afspelen.
Wat is de toegevoegde waarde van Adobe Flash Player 9?
Voor streaming-achtige films op websites heb je Adobe Flash Player 9 nodig. Vaak kun je dat zien, door op het betreffende venster te rechtklikkenen op Eigenschappen te kilikken. Tot slot: ik zei je toch al dat je een ActiveX-besturingselement moest accepteren, of gebruik jij geen Internet Explorer? Wat dan wel?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb WMP 11 en Flash Player 9, maar ik kan de upgrade nog altijd niet uitvoeren.

Ik kan nergens een Active X besturingselement activeren op de pagina, en er verschijnt ook geen melding als popup. Is er nog een andere manier op dit besturingselement te activeren of zichtbaar te maken?


Jeroen
 
Als je Internet Explorer 6 of 7 gebruikt, dan krijg je op die site een gele waarschuwingsbalk bovenin het scherm van IE en door daar op te klikken kun je toestemming geven om een ActiveX-besturingselement te installeren. Daarna wordt die knop Upgrade "actief" en klikbaar.

(Ik weet nu nog niet of je Internet Explorer gebruikt. Die beschermde bestanden zijn bestanden met beheersrechten, copyrightbescherming in WMP11. Volgens mij heeft dat niets te maken met streaming video.)
 
Ik gebruik Internet Explorer 7.

Ik herken de procedure die je beschrijft voor het activeren van een Active X element, maar die mogelijkheid komt niet in mijn scherm. Ik krijg een foutmelding op de pagina met de volgende tekst:

U moet de beveiliging bijwerken om de bewerking op dit mediabestand te kunnen uitvoeren


Heeft dit wellicht te maken met de instellingen van mijn IE of van mijn beveiligings software (McAfee)?


Groet,
Jeroen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan