Film....

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Berichten
364
Hallo allemaal,

Ik heb van www.mp3-start.nl tegen betaling een film gedownload "Step up" als een AVI bestand. Ik kan de film gewoon in windows media player 11 afspelen. Nu wil ik ondertiteling er onder zetten en de dvd branden zodat ik hem kan afspelen op me dvd speler. Ik ben nieuw hierin en weet helemaal niet wat ik moet gebruiken. Heb al naar sommige dingen gekeken maar dan ondersteunt hij AVI bestanden weer niet of geeft weer fouten aan. Kunnen jullie mij helpen.
Hier overigens nog wat tips over mijn pc en software:

* Windows XP Home
* Dvd brander
* Nero 6.3.1.20 (orginele cd-rom)
* Orange ADSL Family 20 MB

Met vriendelijke groet,

Pim Hendriks
 
Er bestraat ook een heel makkelijk programma met de naam: DirectVovSub.
Het werkt als volgt:
Maak een map aan met daarin zowel het avi-bestand als het ondertitel-bestand met de extensie .srt. BELANGRIJK dat beide bestanden precies dezelfde naam hebben, op de extensie na dan, dus b.v. mijnmooiefilm.avi en mijnmooiefilm.srt.
Wanneer je nu in Mediaplayer de film opstart, start DirectVobSub automatisch mee op en toont de ondertitels.
Nog mooier is dat dit ook automatisch meeloopt bij het omzetten van avi naar dvd, waarvoor ik WinAvi gebruik.
 
dat heb ik ook op me pc geinstalleerd maar helaas doet hij geen AVI bestanden hij zegt dat hij dan geen tijd kan aangeven aan de film ofzo iets zo gauw je de film wilt invoegen. Terwijl hij dat de 1e keer wel deed dus vind dat weer dan vreemd....

Groetjes,Pim
 
Hoe ga je dan precies te werk en weet je zeker dat je a) de juiste ondertitel hebt als .srt bestand en b) de namen precies gelijk zijn?
Maar vooral, hoe doe je het precies?
 
Ik heb het programma BS Player gebruikt om daar de ondertiteling goed te zetten. En dat is gelukt. Dus heb de goede ondertiteling. Ik heb de film nu in MPEG formaat en in AVI formaat. Overigens heeft me computer automatisch die film ook omgezet in

VIDEO_TS
AUDIO_TS

bij audio_ts staat niks er in en bij video_ts wel wat video bestanden.....

Hoe krijg ik daar nu de ondertiteling bij? want volgensmij is hij dan goed of niet?
 
Dat klopt, voor dvd worden er twee mappen aangemaakt, maar audio-ts is (lijkt) leeg. In video-ts staan nu allerlei bestanden, eindigend op .vob, .ifo etc. Nu gewoon met je brandprogramma een dvd bakken van alle files in de map video-ts.
 
Ja maar er moet nog ondertiteling bij maar hoe doe ik dat?

Voor de rest zou dan de film moeten doen ja alleen nog geen ondertiteling. Kan je die er zo bij stoppen of moet dat weer anders?
 
Ik dacht dat je met BS Player de ondertitel al goed had gezet? Is dat met omzetten naar DVD niet ondertiteld dan. Misschien eerst even proberen om de video-ts map op de pc af te spelen met een programma als windvd of powerdvd. Speel hierin de video-ts map af. Zie je ondertitels, dan staan deze dus op de zgn dvd-files en kun je alles branden zoals gezegd.
 
Ja dat had ik ook gedaan alleen hij heeft het niet opgeslagen ofzo ik heb alleen de ondertiteling goed gezet en dat was het.Hij staat nu niet bij de video erop zogauw ik nu die video open.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan