WMM-bestand afspelen op DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehuijts

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
49
Ik heb een film bewerkt met Windows Movie Maker en opgeslagen op een DVD. Op mijn computer kan ik het afspelen, maar ik wil het ook graag met mijn dvd-speler op de tv af kunnen spelen en dat lukt niet (dvd herkent de schijf niet). Wat doe ik fout?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de reactie!
 
Laatst bewerkt:
Eerste fout die je doet is Windows Movie Maker gebruiken :p

Wat je kan doen... is in plaats van te saven naar een WMV maar te saven als een DV-AVI.

Niet alleen zal bijvoorbeeld "Nero" de bestand herkennen, maar de kwaliteit ziet er dan ook beter uit.
 
Eerste fout die je doet is Windows Movie Maker gebruiken :p

Wat je kan doen... is in plaats van te saven naar een WMV maar te saven als een DV-AVI.

Niet alleen zal bijvoorbeeld "Nero" de bestand herkennen, maar de kwaliteit ziet er dan ook beter uit.

Hartelijk dank voor de tip, maar helaas werkt dit niet want WMM kan alleen opslaan als een MSWMM bestand...:(
 
Dit is wat je moet doen..

Open het project in windows movie maker...

Klik op bewaren op mijn pc ( bij optie 3 dacht ik )

Vul de naam in en klik op VOLGENDE

Nu kom je op de scherm van filminstellingen

kies overige instellingen en daar kan je DV-AVI kiezen

Daarna een paar klikken op

VOLGENDE

en dan

VOLTOOIEN
 
Dit is wat je moet doen..

Open het project in windows movie maker...

Klik op bewaren op mijn pc ( bij optie 3 dacht ik )

Vul de naam in en klik op VOLGENDE

Nu kom je op de scherm van filminstellingen

kies overige instellingen en daar kan je DV-AVI kiezen

Daarna een paar klikken op

VOLGENDE

en dan

VOLTOOIEN



Wederom bedankt voor je reactie. Ik heb gedaan wat je hebt voorgesteld, echter op het moment dat ik het wil opslaan als DV-AVI (PAL) bestand krijg ik de volgende melding:
"De film kan niet worden gemaakt omdat het filmbestand de limiet voor de bestandsgrootte heeft overschreden. Bij het huidige FAT32-bestandssysteem geldt een limiet van 4 gigabyte. Selecteer een andere opslaginstelling of converteer uw bestandssysteem naar NTFS."
Vervolgens kan ik niet meer verder. Wat nu? Heb je hier ervaring mee?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Hmmm... fat32 ... probleem is dat fat32 nog oud is en grote bestanden niet kan aannemen. Wat 4 gb overtreed dus eigenlijk.

Wat je kan doen is de kwaliteit van het film iets minder doen, of inderdaad je partitie converteren naar NTFS. Moeilijk? nee tis het niet echt...

Je kan Partition Magic downloaden ( het spijt me ik kan niet vertellen waar aangezien illegaal downloaden niet toegestaan is ) en met deze software kan je elke partitie converteren zonder dat je data verliest.
 
H
Wat je kan doen is de kwaliteit van het film iets minder doen, of inderdaad je partitie converteren naar NTFS. Moeilijk? nee tis het niet echt...

Je kan Partition Magic downloaden ( het spijt me ik kan niet vertellen waar aangezien illegaal downloaden niet toegestaan is ) en met deze software kan je elke partitie converteren zonder dat je data verliest.

Daarvoor kan je natuurlijk ook het standaard in windows XP aanwezige conversie programma gebruiken, dat werkt ook zonder data verlies.
 
Daarvoor kan je natuurlijk ook het standaard in windows XP aanwezige conversie programma gebruiken, dat werkt ook zonder data verlies.

Dit wordt mij allemaal te ingewikkeld. Ik heb inmiddels het volgende gedaan: het wmv bestand op mijn laptop op een cd-rom gezet en op mijn andere computer in wmm geladen. Daar kon ik het zonder problemen wel omzetten naar een DV-AVI bestand. Dat vervolgens op een nieuwe dvd gebrand, en ik kon het wel afspelen in mijn dvd-speler.... maar de kwaliteit was erbarmelijk!!
Ik ga denk ik eerst het volgende maar eens doen: een i-link/firewire kabel aanschaffen en de video via dit kabeltje (ipv een usb-verbinding --> zou van mindere kwaliteit zijn) inladen op mijn oudere desktop mbv Pinnacle en wmm maar niet meer gebruiken....
Of heeft iemand nog een andere oplossing?

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan