Fout in systeemgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Flying

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Berichten
5
Hallo mensen,

Ik heb een probleem. Ik heb pas een nieuwe webcam gekocht en deze geïnstalleerd. Aangezien ik ook een webcam voor mijn laptop heb gekocht heb ik ze beide op de computer getest. Beide werkten perfect. Daarna beide verwijderd. Nadat ik een keuze had gemaakt welke webcam ik op de desktop wilde gaan gebruiken heb ik die software weer geïnstalleerd maar hij doet het niet meer.
Bij de hardware installatie krijg ik de voglende mededeling:
"Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)"

Ik snap er echt niets van, de desktop is pas geheel geformatteerd, de webcam is nieuw en op de laptop werkt hij gewoon. Ik heb al een nieuwe driver geprobeerd van de site van de fabrikant, heb de installatie al een aantal opnieuw geprobeerd. Het gaat om een Philips SPC600 NC cam en ik zou toch zeggen dat ik meer waar voor mijn geld moet krijgen dan dit ;)
Diegene die mij kan helpen ben ik zeer dankbaar!!
 
Hoi !

Eerst de driver helemaal verwijderen, dan de PC opschonen door bijv. CCleaner : http://www.ccleaner.com/download/.

Dan de driver opnieuw installeren en de camera pas aansluiten als dit tijdens de installatie gevraagd wordt.


Greetz,

Harry.
 
Vol goede moed uw aanwijzingen gevolgd maar het resultaat is nog steeds hetzelfde. Mogelijk nog een andere optie??
 
Hoi !

Tja, da's lastig !

Ik begrijp dat je ook al de nieuste drivers van de site van de fabrikant hebt geplukt ?

Op een of andere manier is het stuurprogramma niet compatibel of beschadigd.

Dit: http://support.microsoft.com/kb/310123/nl zegt Microsoft erover.

Je kunt nog proberen te installeren met Firewall en Virusscanner uitgeschakeld.

Ik heb verder geen oplossing, en als het stuurprogramma niet door Microsoft is goedgekeurd heb je daar ook geen hulp te verwachten.

Sterkte,

Harry.
 
Ik vind het zo vreemd dat hij het bij de eerste installatie wel heeft gedaan. Het is een nieuw product, en ik heb inderdaad van de site van Philips de laatste driver gedownload voor windows XP. Zowel op mijn laptop als op de desktop gebruik ik windows XP home edition.
Ik zou bijna denken dat als ik mijn pc nogmaals formatteer dat het dan misschien werkt maar dan ben ik ook weer 3 uur verder voordat alles weer klaar is.
Misschien een stom idee maar zou bijvoorbeeld een driver voor windows Me kunnen werken??
 
Hoi !

Nee, gaat zeker niet lukken !

Greetz,

Harry.
 
Dan blijf ik toch met een groot vraagteken zitten. Ik dacht dat het misschien aan mijn usb station ligt maar die functioneerd gewoon goed. Het is echt iets software matigs dat er niet inwil. Zojuist nog eens op mijn laptop de installatie gedaan en daar was ik binnen 2 minuten mee online. Krijg soms echt hoofdpijn van computer ;)
 
uiteindelijk gewoon mijn pc geformatteerd en nu werkt alles wel. Gekke pc's........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan