opnemen via line-in in linux (kubuntu)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenwurm

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Berichten
192
Ik weet zeker dat het moet kunnen, maar het lukt niet:
Ik wil signaal van een pickup met versterker of een cassettedeck naar de pc met kubuntu sturen en het dan opnemen en eventueel bewerken, om het dan op een cd te kunnen branden. Ik heb Krec geprobeerd, die gaat zonder commentaar open, maar doet niks. Daarna Audacity, gaat onder protest open en geeft mij te verstaan dat er een fout is opgetreden in de audio i/o laag, en dat ik geen geluid kan opnemen of weergeven. Host error.
Daarna op ander forum raad gevraagd, en het advies gekregen Ardour te gebruiken, met de mededeling dat die Jack nodig had. Beide uit de repo's geplukt en geïnstalleerd, werkt niet, krijg wel allerhande foutmeldingen, maar kan niets opnemen.
IS HIER IEMAND DIE MIJ OP WEG KAN HELPEN?
 
Daarna Audacity, gaat onder protest open en geeft mij te verstaan dat er een fout is opgetreden in de audio i/o laag, en dat ik geen geluid kan opnemen of weergeven. Host error
En je had in Bewerken, Voorkeuren, Audio I/O, de juiste ingang en uitgang van je geluidskaart geselecteerd? Stereo?
 
:) Ben er maar eens mee aan de slag gegaan. Werkt in zo verre, dat ik inderdaad in staat was via Krec een stuk op te nemen. De geluidskwaliteit was echter zo slecht, dat ik ermee gestopt ben. De andere handigheidjes van automatix zijn ook leuk. Via Audacity krijg ik nog steeds de foutmelding over de audio i/o laag en Ardour met jack willen mij helemaal niet kennen! Misschien moet ik wachten op UbuntuStudio?
In ieder geval bedankt voor je hulp. :thumb:
 
opnemen?

Ik kreeg vandaag een mailtje met de vraag of mijn probleem inmiddels opgelost was. Prachtig dat er zo'n belangstelling is vanuit het forum! :thumb:
Maar het probleem is zeer hardnekkig, het lukt absoluut niet om Audacity, Ardour en Jack te laten doen wat ik zou willen. De foutmelding over de audio i/o laag blijft komen, wat ik ook probeer, en JACK blijft ook tegendraads. Heb wel via kRec iets kunnen opnemen, maar dat is voor echte audio ontoereikend. Aangezien ik nergens een oplossing heb kunnen vinden (zelfs UBUNTU studio helpt mij niet, verwijst ook naar JACK) heb ik dit project maar in de vriezer gestopt. :confused:
Bedankt voor de aandacht, Paulus
 
heb ik dit project maar in de vriezer gestopt. :confused:
Bedankt voor de aandacht, Paulus

Heb het er weer uitgehaald (kan het niet laten) en na veel gepruts het krankzinnige idee uitgevoerd het kabeltje tussen de cd-rom en de geluidskaart eruit te trekken. Nu neemt audacity op. Geeft echter niet weer, alleen als ik als "wav" opsla kan ik terug luisteren, maar bewerken gaat niet, omdat het bestand dat audacity zelf wegschrijft niet weergegeven wordt. :eek:

Iemand enig idee over het waarom?
Misschien iemand een idee wat er nog meer voor bewerkings programmas zijn in linux?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan