desktop en laptop op een draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astro

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Berichten
5
Eerst ik heb zowat geen verstand van pc's.
ik heb een desktop die draadloos via een sweex router verbonden is aan een kabelmodem en het werk uitstekend. nu heb ik een laptop gekocht met de volgende specificaties:
10/100 LAN kaart en WiFi 802.11b/g.
mijn vraag is tweeledig:
kan ik hiermee draadloos internetten of moet ik nog een card kopen of iets dergelijks?
en zo ja, hoe doe ik dat of watvoor card moet ik dan hebben?

Bij voorbaat dank!!!
 
specificaties:
... en WiFi 802.11b/g.....
mijn vraag is tweeledig:
kan ik hiermee draadloos internetten of moet ik nog een card kopen of iets dergelijks?
en zo ja, hoe doe ik dat of watvoor card moet ik dan hebben?

- Ja je kunt hiermee draadloos internetten
- ne je hoeft niet nog een kaart te kopen

Het gaat dus nu om de instellingen die je moet plegen en daar komt nu net enige deskundigheid bij kijken. Heb je niet iemand in je directe omgeving die je er even mee kan helpen.
Want met de nodige 'deskundigheid' is het feitelijk zo gepiept.
 
ok mooi!

maar die deskundigheid ontbreekt nou net :(

any pointers?
 
Kun je via die desktop alwel het internet op? Dan kan een heel deel aan instellingen overgeslagen worden, en kunnen we je helpen met het instellen van je router zodat ook je laptop wireless verbinding maakt..
 
ja, ik zit nu achter de pc die ook wireless is aangesloten en het werkt naar behoren
 
Dan is het nog makkelijker: neem de instellingen over, en stel de netwerkkaart van je laptop op die manier in.

Let er ook op dat wireless wel aanstaat op je laptop.

Weet je toevallig of je router ingesteld is zodat er alleen vooraf ingevoerde mac adressen toegang krijgen?
 
ik wil niet lastig overkomen, maar waar vind ik de instellingen van de pc en de de netwerkkaart van de laptop (toch?). wat de mac-adressen betreft: bij mac adress control moet er idd eerst een mac-adres staan
 
kan iemand mij dat laatste zetje geven?
hoe neem ik de netwerkinstellingen over en stel ik m'n laptop in?

DANK!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan