audio-probleem bij tv-opname intervideo home theater 2.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

roymarja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
Berichten
4
Ik hoop dat iemand van u mij met het volgende probleem kan helpen.

Enkele dagen geleden Home Theater 2.1. geinstalleerd op mijn HP (pentium 4 HT 3,2 Ghz - 1.024 Mb)
Ontvangen tv-beelden zijn alleszins acceptabel, ook bij opgenomen beelden.
Er schijnt alleen een conflict met de Audio-Codecs (Realtek AC 97) te zijn: met de fabrieksmatige driver heb ik in het totaal geen geluid.
Als ik via Realtek.com de laatste versie binnenhaal dan heb ik -goed- geluid bij normale weergave van het tv-kanaal maar geen geluid bij opgenomen programma's.
Ook de driveupdate op de site van HP geeft geen soelaas. (dit is een verouderde versie van 11.2005)

Heb zowel Home Theater als ook AC 97 diverse malen achtereen verwijderd- en opnieuw geinstalleerd, helaas zonder succes.

Wie kan me helpen?
Alvast bedankt!

roy fischer
 
Welkom bij Helpmij.nl

Ik verplaats de vraag naar een andere sektie. Eventuele antwoorden komen gewoon per mail aan en gaan naar de nieuwe plaats verwijzen.:)
 
Is toch een instelling die moet worden aangevinkt in het programma zelf bij mijn weten.
 
audio-probleem intervideo home theater

Is toch een instelling die moet worden aangevinkt in het programma zelf bij mijn weten.


Waar doelt u precies op?
Ik ken die instelling niet en bovendien werkt het geluid bij de ene AC 97-versie dan helemaal niet en bij een andere wel gedeeltelijk?
 
Allereerst de drivers gebruiken die bij U PC zijn geleverd,of de nieuwe ophalen via de HP site.

Alle andere drivers die U er op hebt gezet eerst verwijderen.

Heb het programma er niet meer opstaan,omdat het me niet beviel,dus kan ik het niet direct nakijken.
 
audio-probleem bij tv-opname bij tv-opname intervideo home theater

Allereerst de drivers gebruiken die bij U PC zijn geleverd,of de nieuwe ophalen via de HP site.

Alle andere drivers die U er op hebt gezet eerst verwijderen.

Heb het programma er niet meer opstaan,omdat het me niet beviel,dus kan ik het niet direct nakijken.


Dank u voor snelle reactie Bandit!
Misschien dat u bereid bent me in detail bij te staan?
Van de HP-helpdesk heb ik eens begrepen dat bij het binnenhalen van een andere (nieuwere) AC 97-driver de bestaande wordt overschreven.
Volgens dit stramien heb ik dan ook tot dusver gehandeld.

Zoudt u me wellicht gedetailleerd kunnen beschrijven hoe exact te handelen bij het verwijderen (welke locatie e.d.)
In het grijze verleden wel eens op andere PC een codecs verwijderd in apparaatbeheer maar die werd na opnieuw opstarten weer geinstalleerd.

Dank, roy f.
 
Wilt U mij de Link geven,van de Software waar Home Theater 2.1 op te halen is.
Heb het niet meer op mijn PC ,en ook de herkomst vindt ik niet meer.
En welke HP heeft U ,ook Serie Nr of Tag Nr graag(staat op de zijkant of achterop))
 
audio probleem intervideo home theater

Dank u Bandit voor nieuwe reactie.
Na verdere omzwervingen op het Internet en gesterkt door eigen ervaringen heb ik het programma intussen verwijderd en de Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick geinstalleerd.
Deze software biedt m.i. veel meer mogelijkheden.
Desondanks ook hier weer op een probleempje gestuit: bij weergeva TV-beeld in de modus: volledig scherm bevriest het beeld om de zoveel seconden.
Dit fenomeen treedt niet of veel minder op in de "ansichtkaart"-modus

Weergave van op genomen programma's (middels Windvd), verloopt schokvrij ook bij volledige schermgrootte.
Driver Update grafische kaart (Geforce FX 5500) haalde niets uit.

Heeft u hier wellicht een remedie tegen?
Enige gegevens mbt mijn PC-configuratie: model T590.nl Intel 4/3,2 Ghz HT intern geheugen 1.024 Mb.

OPnieuw dank bij voorbaat,

roy fischer
 
Zou kunnen dat de refres rate van beeldscherm verkeerd staat.

De vernieuwings frequentie wat aanpassen in eigenschappen van beeldscherm bij geavanceerd.

zie dit als oplossing.,ben verder niet zo op de hoogte met Pinacle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan