DVD resolutie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ben met Sony Vegas 7.0 een foto+film+muziek slideshow aan het maken, om die later op DVD te zetten, die ik dan gewoon op een TV-toestel kan bekijken.

Ik maak eerst de slideshow met Sony Vegas, dan het bestand rederen, daarna DVD maken met Sony DVD Architect. Klinkt simpel, en dat is het ook, maar....
Klein dilemma: er zijn ongeveer 200 mogelijkheden om het bestand te renderen. Wat moet ik gebruiken om een fatsoenlijk beeld op mijn TV te krijgen?

Ik moet in ieder geval PAL hebben, maar op welke resolutie dan? En wat voor formaat ga ik gebruiken als moederbestand voor de uiteindelijke DVD? Mpeg1, Mpeg2, MP4, AAC, AVI, WMV? Help?!:shocked:
 
Ik ken het programma niet maar volgens mij moet er ergens een optie zitten "make DVD".Voor zover ik weet maakt het programma aan MPEG2 bestand...
 
wat mij het meest voor hand ligt, en wat ik zel bij foto op cd en dvd gebruik is mpg2. En waarom omdat alle dvd spelers het dan ook zeer zeker pakken. mp4 nog niet alle en dde andere dvdspelers.en als laatste kan je altijd gebruiken, Mpg1 maar de beeldskwalietijd is niet denderent
 
Een Pal compatible DVD bestand moet 720 x 576 pixels zijn....... de mpeg varianten worden door de meeste authoring software probleemloos "gevreten" , MP4 is minder courant....
 
Sony Vegas is een programma dat erg lijkt op vijvoorbeeld ProShow, maar wat uitgebreider (het is voor mij ook allemaal nieuw, en ik moet overigens nog zien of het alle moeite waard is. ProShow is over het algemeen wat eenvoudiger)

het gaat ook niet zozeer om de mpeg variant, want uiteindelijk wordt er toch een DVD van gemaakt.Bestandsformaat is dan dus niet meer zozeer van belang.

Het mpeg/avi/wmv/anders bestand is alleen maar nodig als moederbestand, om later te importeren in DVD Architect. Dan wordt het geheel verbouwd een gewone beeld-DVD. Het gaat er dus meer over welk formaat de beeldkwaliteit het beste behoud.

Probleem is dat ik het niet zo gemakkelijk kan proberen, mijn DVD speler is al een paar jaar oud, en lust geen DVD-RW of DVD+RW. Al met al, ik zal de standaard PAL resolutie aanhouden. Dan maar een paar schijfjes eraan opofferen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan