Media niet uitwisselbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbastiaa

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Berichten
66
Beste expert,

Recent heb ik een nieuwe DVD RW gekocht (Panasonic DRM-EH65) welke dacht ik alle formaten af kan spelen.

Helaas lukt het niet om films die via p2p (e-Mule) zijn verkregen op een DVD (Sony DVD+RW 4.7Gb) te zetten en op de Panasonic af te spelen. Hetzelfde geldt overigens ook als ik het via een SD kaart probeer.

De foutmelding is dat het formaat niet bekend is en dat er geformatteerd moet worden.

Het brandprogramma dat ik gebruik is CDburnerXP Pro3.

Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedank.

Peter
 
Hoewel dit prachtige apparaat claimt veel formaten aan te kunnen [o.a. DivX] zittten er bij die downloads altijd formaten die weer net "anders" zijn... en zo'n speler krijgt maar een beperkt aantal [de meest popi] codecs mee, af fabriek... Het is niet voor niets dat je zeer uitgebreide codec packs kunt downloaden... die heb je gewoon vaak nodig.... handig is om dan op je PC het bestand te converteren naar mpeg of naar een divx formaat dat de Pana wel aankan... of te converteren naar DvD, met het nadeel dat er dan meestal maar 1 film op de dvd past, terwijl je er met divx wel 3 tot 5 op kwijt kunt......
 
Download en installeer GSpot. Laadt de gedownloade film in GSpot en klik op Render. GSpot vertelt welke codecs je nodig hebt en of je die codecs op je systeem hebt.

NB: is het een Avi-bestand? Kan je DVD-speler ook DivX aan?
 
Een dvdspeler die ook divx af kan spelen moet de divx wel aan de juiste vaste specificaties voldoen, je zal dan altijd die divx naar die juiste specificaties converteren.
Daarnaast zijn er dvdspelers die eisen dat je de dvd dan ook op een bepaalde manier brand. Check je handleiding, daarna kunnen wij je eventueel bij de conversie verder op weg helpen. Desnoods inclusief ondertitels.
 
Opgelost

Allen,

Dank voor jullie input. Ik ben er ondertussen uit. Het is wel mogelijk om vanuit de Panasonic naar een SD of DVD RW op te nemen. Echter afspelen wanneer de bron anders is kan niet. Gewoon een beperking van het apparaat. DVD-R kan wel.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet,

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan