gevraagd: tips voor opnemen van camcorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uden

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2005
Berichten
14
Hoi allen,

ik wil mijn Sony Hi8 video's op DVD overzetten. Doel is om een backup van de video's te maken, dus 1-op-1 en dezelfde kwaliteit.

Status: de verbinding met de laptop (firewire) werkt, ik kan beeld opnemen en branden.

Dus wat is het probleem? de keuze van het opname formaat!

Als ik opneem vanuit Windows Movie Maker is het opgenomen wmv-formaat 640x480 en het opgeslagen bestand ongeveer 10MB/minuut. Volgens mij is dit een lagere resolutie dan de camera aan kan en lager dan dat van een DVD (720x576).

Kies ik voor AVI-formaat dan is de resolutie 720x576, maar is 224Mb/minuut !!! nodig.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij aangeven in welk formaar ik de video's het beste kan opnemen voordat ik ze op DVD-brand??

alvast bedankt, Uden
 
Ik heb dit zelf al eens met Nero vision gedaan. en was hier erg tevrede over, Je kunt met nero vision het formaat omzetten naar mpeg2 en ook branden. teksten en achtergronden aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je film reeds overgebracht hebt van de camera naar de pc?
Dan sla ik (na evertueel bewerken) de film altijd op als beste formaat, dat is DV-AVI (Pal).
Je kunt daarna dit Avi-bestand branden op DVD met behulp van bijvoorbeeld Nero Vision Express.
Nuttige info.

Oplaan als beste kwaliteit houdt wel in dat je erg grote bestanden krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan