Welk formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wortel

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
56
Hello,

Ik ben stevig bezig met het monteren in Magix.
Echter, ik begrijp niets van alle beeldformaten. Welk formaat moet ik nemen, wat voordeel heb je her en der, wat is de kwaliteit, wat is de uiteindelijke grootte.

M.a.w. waar is een site waar alles wordt uitgelegd over DivX, QuickTime, Mpeg, AVI etc etc... gewoon in beginners-taal ;-)

Weet iemand zo'n plek ?

Groet,
Daan
 
Ik weet niet welk Magix programma je gebruikt, maar ik weet zeker dat er een uitgebreid Help-bestand bij zit.
En anders is er de website van Magix met per product een workshop.
 
He,

Het gaat me eigenlijk niet om Magix maar een uitleg over de formaten. Bijv. Als ik een fimlpje heb gemonteerd en ik wil dit in een zo'n klein mogelijk formaat op de site plaatsen.. welk formaat pak ik dan, etc etc etc


Daan
 
Ook over soorten filmbestanden staat ongetwijfeld veel in de Helpfile van jouw Magix-programma. Ik weet nu nog niet welke je gebruikt. Heb je die Helpfile nu al bekeken?
En bekijk toch ook zo'n workshop eens.

DVD-bestanden worden tegenwoordig vooral gecomprimeerd met de DivX-, of Xdiv-codec. Samen met het geluidspoor in MP3 heten die gecomprimeerde filmbestanden dan AVI. Windows film/video's staan in Windows Media Video (WMV),
andere bekende filmformaten komen van de Motion Picture Expert Group (MPEG) en die kennen dan weer verschillende compressieverhoudingen, MPEG-1, -2 en -4. Het AVI-formaat is het meest gecomprimeerd en wordt veel gebruikt voor transport over het Internet.

Ga anders ook eens kijken op ExtraDVD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan