z-5500 - nieuwe geluidskaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

L@urence

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2004
Berichten
37
ik heb een logitech z-500 speakersetje besteld en zat erover te denken om er een goede geluidskaart bij te kopen, bijvoorbeeld de x-fi xtreme music van creative.
Ik wilde de z-5500 digitaal (coax) aansluiten op mijn moederbord, zodat die het geluid codeert. Nou vroeg ik mij af of een nieuwe geluidskaart in dit geval echt een boost in geluidskwaliteit zou opleveren?
Of zijn er nog andere redenen om een geluidskaart aan te schaffen die echt een meerwaarde opleveren?

Alvast bedankt,

greetzz

Laurence
 
Je wilt de Z-5500 digitaal met je moederbord verbinden, ik neem aan dat je bedoelt met de onboard audiochipset?
Welke heb je, Realtek HD Audio 7.1, of een ander? Want zeker de meest recente onboard soundsystems doen niet veel meer onder voor de "klassieke" geluidskaart.
Een geluidskaart zul je wel nodig hebben, als je méér met geluid wil doen dan alleen maar playback. Maar is dat jouw bedoeling?
 
als je al audio tot 7.1 heb op je moederbord dan, heeft zittem dan hoef je audio kaart te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf heb ook de X-Fi extreme Music, vind dat het verschil duidelijk te horen is tussen deze kaart en de onboard sound ( A8N-sli deluxe Mobo)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan