Nero geeft foute grootte AVI file aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benno_13

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Berichten
76
Hallo, :thumb:

als ik een AVI file (Movie1.avi, 537 MB, zie plaatje1) wil branden op een CD-R gebruik ik Nero Startsmart (Ik heb Nero versie 6.6.1.6, maar zonder Nero Vision Express.) om het op een CD-R van 700 MB te branden. (Ik heb geen DVD brander). Ik kies in Nero StarSmart scherm>Foto en Video>Super Video CD Maken. (Zie plaatje2) Ik importeer dan met Nero Express de file en dan geeft Nero aan dat de totale omvang op schijf 782 MB bedraagt. (Zie plaatje3) Hoe kan dit en hoe verhelp ik het??? :confused: Ik heb al geprobeerd het te negeren en te beginnen met branden, maar na het coderen van de video werpt tie mijn schijf uit omdat tie zegt dat er te weinig ruimte op zit ofzo.

Ik kan het dus niet op een 4,7 GB DVD zetten, want mijn computer kan geen DVD's branden.

Alvast bedankt, :)

Benno_13.
 

Bijlagen

  • Eigenschappen Movie1.JPG
    Eigenschappen Movie1.JPG
    49,9 KB · Weergaven: 50
  • Nero StartSmart Beginscherm.JPG
    Nero StartSmart Beginscherm.JPG
    53,6 KB · Weergaven: 34
  • Foute Nero Weergave.JPG
    Foute Nero Weergave.JPG
    67,5 KB · Weergaven: 39
Een SVCD kan geen avi bestanden bevatten. Die moeten eerst omgezet worden naar een ander formaat en dat is nou eenmaal groter. Soms kun je een lagere kwaliteit opgeven, waardoor het bestand kleiner wordt, maar dit komt de scherpte van het beeld natuurlijk niet ten goede.
 
Als de avi-film op jouw stand-alone DVD-speler af te spelen is, kun je het avi-bestand volgens mij beter als data CD-R branden. Dan wort de avi één op één gebrand.
 
Voor "slechts" 50 tientjes heb je een prima DVD brander en als je totaal geen verstand hebt van het inwendige van pc's is dat ook geen probleem, een fatsoenlijke pc winkel zet zo'n ding er gratis voor je in.

Wat het ontbreken van Vision Express betreft: dit kun gratis bij bij Nero downloaden en installeren.
 
Voor "slechts" 50 tientjes heb je een prima DVD brander en als je totaal geen verstand hebt van het inwendige van pc's is dat ook geen probleem, een fatsoenlijke pc winkel zet zo'n ding er gratis voor je in.

Wat het ontbreken van Vision Express betreft: dit kun gratis bij bij Nero downloaden en installeren.

Ja Pasja; ik heb je al op andere topics zien praten over Nero Vision Express; maar ik heb de Nero 6.6.1.6 patch gedownload en geinstalleerd (Daarvoor had ik Nero 6.6.1.4), maar het programma staat er niet bij. Kan jij me misschien de link ervoor geven, zodat ik het vanuit daar kan downloaden? :thumb:
 
Als de avi-film op jouw stand-alone DVD-speler af te spelen is, kun je het avi-bestand volgens mij beter als data CD-R branden. Dan wort de avi één op één gebrand.

Ja maar als ik dat doe, dan kan ik het toch niet meer op een DVD speler op mijn TV afspelen??? Ik wil namelijk graag de film op andere apparaten behalve alleen mijn computer af kunnen spelen. :)
 
Als je DVD standalone speler (dus die bij de tv staat!) avi bestanden of te wel Divx bestanden kan lezen, dan kan je de avi ook als data branden.
Kan je standalone dvd speler dit niet, dan moet je de avi omzetten naar óf dvd bestanden óf svcd.
Dit kan prima met WinAvi Videoconverter 7.0, werkt perfect.
 
Ja maar als ik dat doe, dan kan ik het toch niet meer op een DVD speler op mijn TV afspelen???
Zoals ik zei: als jouw stand-alone DVD-speler, dat is dus de DVD-speler die je bij je TV hebt staan, AVI-bestanden kan spelen.
Let op in de handleiding of daar bij ondersteunde bestanden DivX staat.
 
Als je DVD standalone speler (dus die bij de tv staat!) avi bestanden of te wel Divx bestanden kan lezen, dan kan je de avi ook als data branden.
Kan je standalone dvd speler dit niet, dan moet je de avi omzetten naar óf dvd bestanden óf svcd.
Dit kan prima met WinAvi Videoconverter 7.0, werkt perfect.

En wat zijn dan typische "DVD Bestanden" of "SVCD Bestanden"??? En als ik dat dan gedaan hebt, brand Nero het dan wel binnen de 700 MB limiet? :eek:
 
En wat zijn dan typische "DVD Bestanden" of "SVCD Bestanden"??? En als ik dat dan gedaan hebt, brand Nero het dan wel binnen de 700 MB limiet? :eek:

DVD bestanden zijn de BUP, IFO en de Vob files.
SVCD is een MPEG file.
WinAVi maakt van de avi dus dvd bestanden of een svcd bestand.
En nee, dvd bestanden worden heel groot en zal op een dvd schijfje gebrand moeten worden en ja, een svcd kan meestal wel op een schijfje van 700 mb.


@Boeing_737: sorry, :eek:
 
Dus zul je dan een DVD-brander moeten aanschaffen zoals Pasje al zei. Anders lukt het niet.
 
Tncx allemaal.

Iedereen bedankt,

ik snap nu wat ik moet doen!!!

Bedankt voor het uitleggen!


:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan